Najstarszy internetowy system dynamicznej informacji pasażerskiej na polskiej kolei powoli traci na znaczeniu. Zastępują go głównie narzędzia udostępniane przez zarządcę infrastruktury. PKP Intercity na razie koncentruje się na innych obszarach swojej obecności w sieci.
System dynamicznej informacji pasażerskiej Infopasażer był na polskiej kolei przełomowy. Dzięki niemu podróżni po raz pierwszy uzyskali możliwość sprawdzenia, czy ich pociąg nie jest opóźniony, co miało olbrzymie znaczenie zwłaszcza w przypadku pasażerów oczekujących na przystankach niewyposażonych w megafony czy ekrany informacyjne. Ponad dekadę temu o takie urządzenia było zresztą znacznie trudniej niż dziś, podczas gdy coraz więcej Polaków posługiwało się internetem mobilnym.
Aplikacja bez informacji o spóźnieniach
Choć Infopasażer zawiera dane dotyczące pociągów wielu przewoźników, jest częścią strony internetowej PKP Intercity. Jej wygląd nie zmienił się zresztą znacząco od dnia premiery usługi i dziś można go określić jako archaiczny. Nowa aplikacja mobilna PKP IC nie zawiera natomiast danych udostępnianych w Infopasażerze – nawet w zakresie dotyczącym kursów własnych przewoźnika.
– Obecnie koncentrujemy się na nowych kanałach sprzedaży – tłumaczy Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Dodaje, że przewoźnik przewiduje dodanie do własnej aplikacji informacji o punktualności kursów, nie stanie się to jednak w najbliższym czasie. Przewoźnik nie wskazał choćby przybliżonej daty rozszerzenia działania swojego nowego produktu.
Informacja pasażerska jest teraz dostarczana przez PLK
Infopasażer nadal jest aktywny, ale użytkownikom smartfonów PKP Intercity proponuje korzystanie z usług dostarczanych przez zarządcę infrastruktury. – Bieżące dane o opóźnieniach są przedstawiane w aplikacji Portal Pasażera – wskazuje nasza rozmówczyni. To także nazwa strony internetowej utrzymywanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, na której informacje te publikowane są równolegle z aplikacją mobilną.
Choć Infopasażer nie był wolny od błędów, jego dotychczasowa rola jest trudna do przecenienia. Zwłaszcza w pierwszych latach istnienia cieszył się dużą popularnością wśród stałych pasażerów kolei. Ułatwiał bowiem podróżowanie zarówno w relacjach lokalnych, jak i dalekobieżnych, niezależnie od tego, z usług jakiego przewoźnika podróżny zamierzał skorzystać.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.