Na czeskim torze testowym Vuz Velim pojawił się bardzo nietypowy pociąg Stadlera, zbliżony wyglądem do Flirta 3. To pojazd pomiarowy, zamówiony przez hiszpańskiego zarządcę infrastruktury.
Dokładnie 20 lutego 2023, do centrum testowego VUZ Velim dotarł dwutrakcyjny pociąg Stadlera dla hiszpańskiego zarządcy infrastruktury ADIF. Zespół trakcyjny przystosowany jest do systemów zasilania 3 kV i 25 kV oraz posiada niezależny napęd spalinowy.
Ten pojazd to jedna z trzech jednostek inspekcyjno-pomiarowych produkowanych dla ADIF przez polski zakład Stadlera w Siedlcach, o czym
mówił kilka miesięcy temu w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" prezes Stadler Polska Tomasz Prejs.
Jak donosi
czeski portal zdopravy, jednostka która przyjechała do Velimia jest normalnotorowa, a pozostałe dwie będą przeznaczone na tor o rozstawie iberyjskim 1668 mm. Wszystkie mają rozwijać prędkość do 200 km/h. Wartość umowy, realizowanej wspólnie z MerMec, to 74,5 milionów euro.