Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Od grudnia 2024 160 km/h między Poznaniem a Szczecinem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Na stacji w Słonicach między Poznaniem a Szczecinem pasażerom udostępniono nowy peron. To kolejne efekty wykorzystania środków z projektu realizowanego między Poznaniem a Szczecinem. Inwestycja za ponad 4 mld zł jest współfinansowana z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF). PLK podała w komunikacie, kiedy między wojewódzkimi miastami pojedziemy z prędkością 160 km/h.

Na stacji w Słonicach na Zachodnim Pomorzu bezpieczne dojście na perony zapewniają przejścia w poziomie szyn, zabezpieczone rogatkami i sygnalizacją świetlną. Dzięki wygodnym dojściom, perony dostępne są dla wszystkich podróżnych, również osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu.

Wygodniejsze perony i nowe tory

Już w blisko 30 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem pasażerowie wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów. Dzieje się tak m.in. w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach, Wronkach, Miałach, Podleścu, Dobiegniewie, Bierzwniku, Słonicach, Choszcznie, Dolicach, Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży łącznie na 30 stacjach i przystankach.

Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym są już gotowe między Poznaniem i Krzyżem, Krzyżem i Rębuszem, Słonicami i Stargardem oraz Stargardem i Szczecinem Dąbiem. Obecnie wykonawca pracuje na stacji Stargard i szlaku Rębusz - Słonice. Poza torami, siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, modernizacja objęła również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko ruchu kolejowego, ale również drogowego.

Między Poznaniem a Szczecinem poniżej 2 godzin

Dzięki pracom na blisko 190 km trasie, po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu wymaganych dopuszczeń – najpóźniej od połowy grudnia 2024 r. – najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością do 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Wnioski związane z uzyskaniem nowych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji, są sukcesywnie składane do Urzędu Transportu Kolejowego wraz z postępem inwestycji. Z prędkością 160 km/h pociągi mogą już jeździć na odcinku między Poznaniem a Wronkami. Zwiększa się przepustowość linii – możliwy jest przejazd coraz większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewnia również lepsze warunki przewozu towarów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i realizowane w Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.

Większość zasadniczych prac na całej trasie zrealizowana została do końca 2023 roku. Wykonawca prowadzi jeszcze prace na stacji w Stargardzie (planowane zakończenie prac zasadniczych w 2025 r.) oraz na szlaku Rębusz - Słonice. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Toruń: Zniknie wąskie gardło na linii 353. Tylko kiedy?

Infrastruktura

Toruń: Zniknie wąskie gardło na linii 353. Tylko kiedy?

Roman Czubiński 05 sierpnia 2024

Kolejny peron czynny na stacji Zakopane [zdjęcia]

Infrastruktura

Kolejny peron czynny na stacji Zakopane [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 15 czerwca 2024

Nowy peron w Grodzisku Wielkopolskim wreszcie gotowy

Pasażer

Nowy peron i kolejny etap prac na stacji w Ożarowie Mazowieckim

Infrastruktura

Książki z nowym peronem

Infrastruktura

Książki z nowym peronem

inf. pras oprac. JM 25 marca 2021

Zobacz również:

Toruń: Zniknie wąskie gardło na linii 353. Tylko kiedy?

Infrastruktura

Toruń: Zniknie wąskie gardło na linii 353. Tylko kiedy?

Roman Czubiński 05 sierpnia 2024

Kolejny peron czynny na stacji Zakopane [zdjęcia]

Infrastruktura

Kolejny peron czynny na stacji Zakopane [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 15 czerwca 2024

Nowy peron w Grodzisku Wielkopolskim wreszcie gotowy

Pasażer

Nowy peron i kolejny etap prac na stacji w Ożarowie Mazowieckim

Infrastruktura

Książki z nowym peronem

Infrastruktura

Książki z nowym peronem

inf. pras oprac. JM 25 marca 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5