Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na stacji Łódź Kaliska będą nowe perony. Ruszyły prace

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na stacji Łódź Kaliska dla podróżnych przebudowane będzie pięć peronów. Rozpoczął się demontaż starych torów i sieci trakcyjnej. Zaplanowano przejścia pod torami i kładki, które ułatwią komunikację między miastem a koleją. Wykorzystanie wiaduktu wschodniego zwiększy możliwości podróży oraz przewozu towarów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych realizowana jest z budżetu za 337 mln zł.

Projekt pn. „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” przyczyni się do poprawy dostępności kolei w województwie łódzkim w układzie aglomeracyjnym, regionalnym i międzynarodowym. Łódź Kaliska stanie się stacją sprawniej obsługującą większą liczbę pociągów. Zwiększy się sprawność przewozów towarowych.

Maszyny na torach – pierwszy etap prac budowlanych

Jak podaje PKP PLK, na stacji Łódź Kaliska rozpoczęto rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie kolejowego wiaduktu wschodniego nad aleją ks. bp. W. Bandurskiego. Demontowana jest sieć trakcyjna między stacją Łódź Kaliska i Łódź Kaliska Towarowa. Usuwane są wyeksploatowane elementy wiaduktu i przejścia pod torami. Na placu budowy gromadzone są szyny i podkłady. Po zakończeniu demontażu i przygotowania terenu, jesienią planowane jest montowanie nowego układu torowego. Budowane będą perony. Prace nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów.

Pięć komfortowych peronów i wygodne przejścia

Modernizacja stacji Łódź Kaliska znacznie ułatwi obsługę podróżnych. Przebudowane będzie pięć peronów. W rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad Aleją ks. bp. W. Bandurskiego będą trzy 400 m podwyższone perony. Obiekty po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Alei ks. bp. W. Bandurskiego. Dla podróżnych zaplanowano nowe wiaty i ławki. Czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji ułatwi orientacje na peronach. Zapewnione będą dogodne dojścia do dworca i komunikacji miejskiej. Stacja będzie dobrze przygotowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające. Wymienione zostanie oświetlenie.

Nowe przejście podziemne połączy plac przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym. Takie rozwiązanie umożliwi lepsze łączenie podróży pociągiem i komunikacją miejską. Dogodne dojście na perony nr 4 i 5 (przy wiadukcie wschodnim) zapewni przejście podziemne z budynku dworca. Podróżujący pociągami będą mieli również dojścia z peronów do przystanków komunikacji miejskiej przy Alei ks. bp. W. Bandurskiego i Włókniarzy.

Łódzki węzeł kolejowy będzie obsługiwał więcej pociągów

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. m.in. dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim 3 nowych torów zlikwiduje „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo-wschodnim m.in. do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów – sprawne podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25).

W ramach projektu dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem zostaną zastąpione komputerowymi. Sprawniejsza, szybsza i bezpieczniejsza będzie obsługa przejazdu pociągów. Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Tory będą przygotowane do prędkości 100 km/h (obecnie 60 km/h).

Zadanie w całości finansowane z budżetu państwa. Prace zaplanowano w latach 2019–2022. Roboty budowlane zakończą się do października 2022 roku. Wartość inwestycji „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” to 337 mln zł netto – informuje PKP PLK.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5