Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Na stacji Jaworzno-Szczakowa otwarto nowy peron

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na stacji Jaworzno-Szczakowa podróżni pociągów w kierunku Katowic i Krakowa korzystają już z nowego peronu – informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia to przebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym – informuje PLK. Na stacji Jaworzno-Szczakowa w poniedziałek zakończono zasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pasażerom służy 200-metrowa wiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie w tym roku będą mogli skorzystać z 2 wind – od strony miasta i na peron.

Na stacji w Jaworznie-Szczakowej zbudowano lokalne centrum sterowania. Komputerowe urządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunki pracy dyżurnych ruchu. Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. 

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo–drogowe. Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto. PLK zapowiada, że na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2 mld złotych netto – podaje PLK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5