Partnerzy serwisu:

Na Słowacji, jak w Polsce, kolej traci rynek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dariusz Malinowski, wnp.pl, 6 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

Na Słowacji, jak w Polsce, kolej traci rynek
Słowackie koleje tracą pasażerów na rzecz komunikacji samochodowej. - W znacznej mierze to efekt malejących nakładów na przewozy kolejowe - tłumaczy Lubomir Palczak, dyrektor Instytutu Badań Transportu.

Udział transportu kolejowego w przewozach pasażerskich wynosi obecnie zaledwie około 6 proc. 13 proc. to komunikacja autobusowa. Reszta transportu odbywa się samochodami osobowymi. Co więcej według Palczaka nic nie wskazuje, aby te proporcje miały ulec zmianie.

Jak wynika z analiz, transportem kolejowym nie są zainteresowane samorządy. Efekt to brak wiedzy na temat potrzeb komunikacyjnych mieszkańców i w związku z tym nieefektywność już istniejących połączeń.

Co mogłoby poprawić sytuację? Według Instytutu po pierwsze lepsze dopasowanie rozkładów jazdy do preferencji ludności i zwiększone nakłady zarówno na infrastrukturę jak i tabor kolejowy. Obecny jest bowiem zniszczony i przestarzały.

 

\

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polska zastąpi Słowację w projekcie budowy szerokiego toru do Wiednia?

ښwiat

Polska zastąpi Słowację w projekcie budowy szerokiego toru do Wiednia?

PAP/wś, Rynek Kolejowy, 5 października 2010 05 października 2010

Wypadek ED72 na Słowacji

ښwiat

Wypadek ED72 na Słowacji

kk, Rynek Kolejowy, 14 października 2010 14 października 2010

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

ښwiat

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

HospodĂĄrske noviny/SlovenskĂ˝ Rozhlas Bratislava (tł. R. von Bagratuni), 7 grudnia 2010 07 grudnia 2010

Koleje słowackie likwidują połączenia pasażerskie na 20 liniach

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

lp, Rynek Kolejowy, 2 marca 2011 02 marca 2011

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Infrastruktura

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Roland von Bagratuni 17 października 2011

Zobacz również:

Polska zastąpi Słowację w projekcie budowy szerokiego toru do Wiednia?

ښwiat

Polska zastąpi Słowację w projekcie budowy szerokiego toru do Wiednia?

PAP/wś, Rynek Kolejowy, 5 października 2010 05 października 2010

Wypadek ED72 na Słowacji

ښwiat

Wypadek ED72 na Słowacji

kk, Rynek Kolejowy, 14 października 2010 14 października 2010

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

ښwiat

Słowackie koleje zwolnią 4 tys. kolejarzy

HospodĂĄrske noviny/SlovenskĂ˝ Rozhlas Bratislava (tł. R. von Bagratuni), 7 grudnia 2010 07 grudnia 2010

Koleje słowackie likwidują połączenia pasażerskie na 20 liniach

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

ښwiat

Słowacy uruchomią pociągi specjalne do Watykanu

lp, Rynek Kolejowy, 2 marca 2011 02 marca 2011

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Infrastruktura

Wraca sprawa szerokiego toru do Bratysławy i Wiednia

Roland von Bagratuni 17 października 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5