Podróżni na trasie Sadowne – Czyżew, na linii z Warszawy do Białegostoku, korzystają z nowych peronów – informuje PKP PLK. Niestety, tylko na części z nich zatrzymują się pociągi.
Nowe perony otwarto na stacjach Sadowne i Małkinia oraz w miejscowościach Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie. Wyższe obiekty ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Na peronach zamontowano nowe funkcjonalne oświetlenie, ławki i wiaty. Jest lepsza informacja: gabloty z rozkładami jazdy, nagłośnienie, zegary. Wszystkie obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się – zapewnia PLK.
Niestety, na ostatnich trzech wymienionych peronach nie zatrzymuje się żaden pociąg pasażerski. Obecnie między stacją Małkinia i Czyżew można poruszać się tylko pociągami uruchamianymi przez spółkę PKP Intercity. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
dopiero zastanawia się nad przedłużeniem regionalnych pociągów Kolei Mazowieckich z Małkini do Czyżewa. Zarząd województwa mazowieckiego nie wyraził zgody na likwidację przystanków kolejowych między Małkinią a Czyżewem podczas modernizacji linii.
Prace na odcinku Sadowne – Czyżew
są opóźnione. Z kolei wartej ponad 1,5 mld zł modernizacji poprzedniego odcinka Warszawa Rembertów – Tłuszcz (Sadowne) wciąż nie można uznać za zakończoną – n
a torach wciąż nie ma założonej prędkości 160 km/h. Nie powstały też jeszcze wszystkie
skrzyżowania dwupoziomowe. Niedawno "RK" poinformował, że następny
odcinek Czyżew – Białystok będzie fazowany, w związku z czym maleją szanse na jego realizację do 2023 roku.
Prace na odcinku Sadowne – Czyżew są realizowane w ramach projektu: "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne" i finansowane z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Dofinansowanie z tego instrumentu otrzymały już kolejne odcinki Rail Baltiki w Polsce.