Jeszcze przez co najmniej kilka tygodni trwać będą problemy taborowe podlaskich Przewozów Regionalnych. Białostocki oddział spółki zlecił konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy naprawę poziomu P4 czterech pojazdów serii SA133. Wykonawca zlecenia dostarczy je ze znaczącym opóźnieniem, bo ma trudności z pozyskaniem części. Powoduje to konieczność wprowadzania autobusowej komunikacji zastępczej.
– Zdarza się, że niezbędne jest uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej na obszarze [działania] Oddziału Podlaskiego – przyznaje rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. Spółka ma problem z obsługą połączeń, bo przedłuża się okres naprawy czwartego poziomu utrzymania czterech jednostek serii SA133. Prace prowadzi konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i bydgoskiej Pesy.
Termin dostawy dwóch pojazdów minął 10 stycznia, na razie gotowy jest jeden
– Opóźnienia w dostawie pojazdów notujemy z uwagi na trudności po stronie wykonawcy z pozyskaniem części niezbędnych do wykonania zlecenia – mówi nasz rozmówca. Pierwotny termin zwrócenia operatorowi dwóch pojazdów minął 10 stycznia tego roku. Pierwszy z nich ostatecznie miał dotrzeć do podlaskiego Polregio 29 stycznia, drugi według aktualnych informacji PR zostanie dostarczony dopiero 15 lutego.
Kolejne dwa SA133 miały zostać naprawione do 15 lutego. – W ich przypadku obecnie oczekujemy na zaktualizowany termin dostawy – stwierdza Dominik Lebda. Przypomina, że zakontraktowane prace wykraczają swoim zakresem poza standardową naprawę P4. W pojazdach zainstalowane mają zostać bowiem m.in. biletomaty oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Kontrakt pomiędzy PR a konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesy opiewał na ok. 16 mln zł. – Kwestia ewentualnych kar umownych [za opóźnienie realizacji] będzie przedmiotem rozmów pomiędzy naszą spółką a wykonawcą – zapowiada przedstawiciel PR.
Województwo: To PR mają zabezpieczyć prawidłowość realizacji rozkładu
Jak dodaje Dominik Lebda, na dostępność podlaskich spalinowych zespołów trakcyjnych wpływ mają także inne okoliczności, w tym nieprzewidziane – np. zdarzenia z udziałem zwierząt. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego przypomina przy tym, że kształt umowy zawartej przez samorząd z operatorem wskazuje, że choć PR eksploatują tabor należący do regionu, są w pełni odpowiedzialne za zlecanie wszystkich napraw i przeglądów.
– Otrzymaliśmy informacje o opóźnieniach [w dostawie naprawianych zespołów trakcyjnych] wynikajacych z konieczności dodatkowych prac. Jeśli wskutek remontów liczba pojazdów do prowadzenia prawidłowego ruchu jest niewystarczająca, zgodnie z umową zawartą między województwem a operatorem to Przewozy Regionalne mają obowiązek zabezpieczyć prawidłowość przejazdów własnymi środkami – powiedziała nam Urszula Arter, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.