W tym tygodniu informowaliśmy, że opóźni się wprowadzanie wspólnego biletu dla BiT City. Ale województwo podkreśla, że inwestycyjne elementy projektu idą dobrze. Wkrótce do województwa ma dotrzeć ostatni Elf.
Rok 2015 to czas finiszu inwestycji komunikacyjnych z grupy BiT City. Dzięki niezłej pogodzie ekipy budowniczych nie zwalniają tempa robót: w Bydgoszczy trwają prace ziemne na budowie nowego mostu przez Kanał Bydgoski w rejonie węzła zachodniego i montaż słupów trakcyjnych dla tramwaju do Fordonu, w Toruniu budują przejście podziemne na dworcu głównym i kładkę dla pieszych w rejonie węzła przesiadkowego Toruń Miasto. Na początku lutego bydgoska Pesa dostarczy ostatni z pięciu pociągów do obsługi linii kolejowej Bydgoszcz-Toruń.
Linią tramwajową do Fordonu bydgoszczanie będą się mogli cieszyć za mniej niż 12 miesięcy. Duże wrażenie robi budowana na potrzeby tego połączenia efektowna estakada, w wielu miejscach widać położone już torowisko, a ostatnio rozpoczęto montaż słupów sieci trakcyjnej.
Jeszcze szybciej, bo w październiku, zakończą się inwestycje związane z rozbudową i modernizacją węzła zachodniego. Rozpoczęto już prace przygotowawcze związane z budową nowego mostu przez Kanał Bydgoski, w styczniu odbywają się prace ziemne, w tym wykopy i palowanie. Nowa przeprawa, która powstaje w powiązaniu z przebudową lokalnego układu komunikacyjnego, będzie miała 96 metrów długości.
Na gruntowanie rewitalizowanym dworcu kolejowym Toruń Główna trwa budowa nowego przejścia podziemnego, ekipy wykonawcze prowadzą też zaawansowane prace modernizacyjne wewnątrz budynku głównego, oprócz tego przebudowywana jest sieć wodociągowa i kanalizacyjna w rejonie ulicy Kujawskiej. Zakończenie prac latem 2015. Na początku stycznia bydgoska Pesa dostarczyła samorządowi ostatni z sześciu nowoczesnych tramwajów typu Swing.
Niestety, opóźni się wprowadzanie wspólnego biletu dla BiT City. O przyczynach opóźnień pisaliśmy tutaj.