Od 14 marca pociągi kursujące z Warszawy do Radomia dotrą do stacji Dobieszyn już po dwóch torach, przez nowy Most nad Pilicą. Oznacza to koniec autobusowej komunikacji zastępczej od Warki do Dobieszyna. Autobusy wciąż będą jednak jeździć z Dobieszyna do Radomia.
Do prowadzenia ruchu między Warką a Dobieszynem wykorzystywany będzie nowy, dwutorowy most nad Pilicą. Dwutorowy odcinek Warka – Dobieszyn
był gotowy do już w lutym, ale trzeba było jeszcze sprawdzić systemy bezpieczeństwa i odebrać odcinek. W związku z tym, że pociągi poruszały się po jednym torze, Koleje Mazowieckie wciąż zastępowały część pociągów do Radomia autobusami od stacji Warka (i tak będzie do 14 marca). Teraz autobusy będą jeździć już tylko między Dobieszynem a Radomiem.
– Prace postępują na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Obok wybudowanego już jednego toru i sieci trakcyjnej układany jest drugi. Postępuje budowa przystanku Radom Stara Wola. W Radomiu na ul. Kozienickiej rozebrano już stary wiadukt i wykorzystywana jest tymczasowa kładka. Nowe wiadukty powstają na ul. Gołębiowskiej oraz na ul. Żółkiewskiego. Przywrócenie ruchu pociągów do Radomia zaplanowano na połowę czerwca – poinformowało nas PKP PLK.
Tymczasem w rzeczywistości, na odcinku linii w Radomiu, prace wykroczyły niewiele poza posadowienie nowych wiaduktów i przepustów na gruncie. Na obiektach inżynieryjnych gołym okiem można zobaczyć zbrojenia niezalane betonem W mieście na remontowanej linii nie ma śladu po podsypce, torach, nie mówiąc już o słupach sieci trakcyjnej czy urządzeniach sterowania ruchem kolejowym. Budowa przystanku Radom Stara Wola i Radom Gołębiów jest daleka od zakończenia. Jednak PKP PLK, wciąż zapewnia, że linię uda się otworzyć w czerwcu.
Więcej informacji na temat modernizacji linii radomskiej, planach dotyczących ruchu pociągów i problemów z nią związanych,
można znaleźć tutaj.