Zakończyła się modernizacja połączona z zaawansowaną przebudową pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego ED74. Pojazd rozpocznie wkrótce jazdy testowe bez pasażerów.
Ze względu na epidemię, która skomplikowała proces dostaw elementów potrzebnych do skończenia ED74 (rekordowo długo ZNTK Mińsk Mazowiecki czekał na windy dla niepełnosprawnych), proces budowy pierwszej „Edyty” wydłużył się o kilka miesięcy. Niemniej pierwsza z nich jest już gotowa i pokazaliśmy ją naszym czytelnikom. Wewnątrz pierwszej z nich brakuje jeszcze automatu do sprzedaży przekąsek i napojów, ponieważ PKP Intercity nie wyłoniło jeszcze ich dostawców (podobne znajdą się w wagonach Combo).
Jak zapewnia, PKP Intercity, zmodernizowane pojazdy zaczną wozić pasażerów w drugim półroczu 2021 roku. ZNTK Mińsk Mazowiecki sugeruje, że będzie to raczej ostatni kwartał tego roku. Nadzorowana eksploatacja dwóch jednostek (także połączonych ze sobą) ma wyeliminować ewentualne wady pojazdu zgłaszane tak przez obsługę, jak i przez pasażerów.
Planowo ED74 mają być wykorzystywane głównie na trasach Kraków – Lublin i Wrocław – Kielce – poinformowało nas PKP Intercity, nie będzie więc mowy o specjalnej obsłudze radomskiego lotniska, którą wcześniej
sugerował prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.Podstawową trasą dla ED74 będzie:
- Wrocław – Opole – Lubliniec – Częstochowa – Radomsko, Piotrków Trybunalski – Koluszki – Tomaszów Mazowiecki – Radom – Dęblin – Lublin; oraz:
- Wrocław – Opole – Lubliniec – Częstochowa – Koniecpol – Kielce