Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Na jakich trasach i kiedy zobaczymy pierwsze ED74 po modernizacji? [nowe zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Zakończyła się modernizacja połączona z zaawansowaną przebudową pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego ED74. Pojazd rozpocznie wkrótce jazdy testowe bez pasażerów.

Ze względu na epidemię, która skomplikowała proces dostaw elementów potrzebnych do skończenia ED74 (rekordowo długo ZNTK Mińsk Mazowiecki czekał na windy dla niepełnosprawnych), proces budowy pierwszej „Edyty” wydłużył się o kilka miesięcy. Niemniej pierwsza z nich jest już gotowa i pokazaliśmy ją naszym czytelnikom. Wewnątrz pierwszej z nich brakuje jeszcze automatu do sprzedaży przekąsek i napojów, ponieważ PKP Intercity nie wyłoniło jeszcze ich dostawców (podobne znajdą się w wagonach Combo).

Jak zapewnia, PKP Intercity, zmodernizowane pojazdy zaczną wozić pasażerów w drugim półroczu 2021 roku. ZNTK Mińsk Mazowiecki sugeruje, że będzie to raczej ostatni kwartał tego roku. Nadzorowana eksploatacja dwóch jednostek (także połączonych ze sobą) ma wyeliminować ewentualne wady pojazdu zgłaszane tak przez obsługę, jak i przez pasażerów.

Planowo ED74 mają być wykorzystywane głównie na trasach Kraków – Lublin i Wrocław – Kielce – poinformowało nas PKP Intercity, nie będzie więc mowy o specjalnej obsłudze radomskiego lotniska, którą wcześniej sugerował prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

Podstawową trasą dla ED74 będzie:

  • Wrocław – Opole – Lubliniec – Częstochowa – Radomsko, Piotrków Trybunalski – Koluszki – Tomaszów Mazowiecki – Radom – Dęblin – Lublin; oraz:
  • Wrocław – Opole – Lubliniec – Częstochowa – Koniecpol – Kielce


Więcej zdjęć zmodernizowanych ED74 i ich opis można znaleźć TUTAJ.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Ostatni ED74 wrócił do PKP Intercity [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Tabor i technika

PKP Intercity: Kończymy projekt modernizacji Edyt

Michał Szymajda 01 lutego 2023

ED74 – (nie)chciane dziecko polskiej myśli taborowej

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5