Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na dniach ruszy przetarg na budowę tunelu KDP w Łodzi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na dniach ruszy przetarg na budowę tunelu KDP w Łodzi
fot. Urząd Miasta ŁodziPlac budowy komory startowej "Retkinia" w Łodzi.
Zapowiedział to Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Drugi tunel średnicowy to centralna część trasy Kolei Dużych Prędkości na terenie Łodzi.

– Jesteśmy przygotowani do ogłoszenia przetargu na bardzo ważną inwestycję. To tunel Kolei Dużych Prędkości pod Łodzią, który jest kluczowym elementem trasy KDP z Warszawy do Łodzi, Poznania i Wrocławia – zapowiedział we wtorek, 2 lipca na antenie Polskiego Radia pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek.

Przetarg ma zostać ogłoszony w ciągu tygodnia. – Jesteśmy już po wszystkich zgodach korporacyjnych, w tej chwili przygotowujemy się już jedynie do technicznych elementów – dodał Lasek.

Decyzja rządu Donalda Tuska

Tydzień temu premier Donald Tusk ogłosił decyzję w sprawie inwestycji kolejowych, w tym w sprawie dalszych losów projektu Kolei Dużych Prędkości. Szybkie pociągi pomiędzy Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem mają kursować w czasie około 100 minut oraz poruszać się z prędkością 300-320 km/h. Szef polskiego rządu tłumaczył, że w projekt nowoczesnej komunikacji nazwany Megalopolis włączone będą większe miasta, do których także będzie można dojechać we wspomnianym czasie.

– Ten projekt ma być trójskokiem w nowoczesność – zapowiedział Donald Tusk. Pierwszym elementem będą wspomniane inwestycje kolejowe. Drugim elementem będzie idea "blisko lotnisko" a trzecim inwestycje i zmiany w PLL LOT.

Prace nad trasą KDP w Łodzi

Gotowość do przeprowadzenia inwestycji podczas debaty otwarcia Kongresu Infrastruktury Polskiej, zadeklarował prezes zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego Filip Czernicki. Pierwsze prace nad trasą Kolei Dużych Prędkości w Łodzi już trwają. Chodzi o wzmacnianie budynku Łódzkiego Domu Kultury w Śródmieściu oraz prace ziemne w rejonie ulic Maratońskiej i Obywatelskiej na osiedlu Retkinia.

Komora "Fabryczna" w pomiędzy ulicami Traugutta, Sienkiewicza, Narutowicza i Kilińskiego będzie miała znaczenie dopiero na końcu budowy tunelu średnicowego dla szybkich pociągów. Tam maszyna drążąca zostanie wydobyta.

Natomiast komora "Retkinia" powstaje aktualnie w kwadracie ulic Obywatelska, Maratońska (jezdnia północna), Waltera Janke i Maratońska (jezdnia południowa). Stąd ruszy maszyna TBM, która zostanie wykorzystana do wydrążenia drugiego tunelu średnicowego w Łodzi. W tym miejscu będzie na powierzchnię wywożony także urobek.

Tunel KDP i pozostałe obiekty

Wraz z postępami budowy tunelu prace będą także prowadzone z innych częściach Łodzi. W ciągu przebiegu podziemnej linii kolejowej nr 85 powstanie aż 11 obiektów technicznych z częścią naziemną. To wyjścia ewakuacyjne.

Przypomnijmy. Podziemna trasa kolejowa KDP wyznaczona została pod ulicami: Sienkiewicza, Piotrkowską, al. Kościuszki. Wólczańską, 6 Sierpnia, Gdańską, Żeromskiego, Lipową, Żeligowskiego, Struga, al. Włókniarzy, al. Unii Lubelskiej, al. Bandurskiego, Karolewską, Bratysławską do ul. Maratońskiej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Decyzja rządu w sprawie CPK. Budujemy KDP, na początku Igrek!

Infrastruktura

Decyzja rządu w sprawie CPK. Budujemy KDP, na początku Igrek!

Daniel Siwak 26 czerwca 2024

Stadler: Zbyt wysoka prędkość na KDP zaszkodzi całemu systemowi?

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Roman Czubiński 10 czerwca 2024

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Infrastruktura

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Roman Czubiński 25 kwietnia 2024

Kalifornia (USA): Rusza budowa Brightline West

Infrastruktura

Kalifornia (USA): Rusza budowa Brightline West

Łukasz Malinowski 27 kwietnia 2024

Korea Południowa: Nowe EZT Hyundaia rozpędzą się do 320 km/h

Tabor i technika

Zobacz również:

Decyzja rządu w sprawie CPK. Budujemy KDP, na początku Igrek!

Infrastruktura

Decyzja rządu w sprawie CPK. Budujemy KDP, na początku Igrek!

Daniel Siwak 26 czerwca 2024

Stadler: Zbyt wysoka prędkość na KDP zaszkodzi całemu systemowi?

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Infrastruktura

Polska sieć KDP będzie kosztowna, ale potrzebna

Roman Czubiński 10 czerwca 2024

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Infrastruktura

Którędy i jak szybko pojedziemy polską KDP?

Roman Czubiński 25 kwietnia 2024

Kalifornia (USA): Rusza budowa Brightline West

Infrastruktura

Kalifornia (USA): Rusza budowa Brightline West

Łukasz Malinowski 27 kwietnia 2024

Korea Południowa: Nowe EZT Hyundaia rozpędzą się do 320 km/h

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5