Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Na Co Się Gapisz? – rusza społeczna kampania edukacyjna

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
28-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Kombud Group

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Na Co Się Gapisz? – rusza społeczna kampania edukacyjna
Materiały kampanii #NaCoSięGapisz
Rusza kampania społeczna #NaCoSięGapisz dotycząca świadomego i bezpiecznego korzystania ze smartfonów w sytuacjach wymagających szczególnej uwagi – podczas pracy, prowadzenia pojazdu, przechodzenia przez tory kolejowe bądź tramwajowe czy też w transporcie publicznym.

Data rozpoczęcia kampanii jest nieprzypadkowa – za chwilę rozpoczną się masowe wyjazdy w związku z Dniem Wszystkich Świętych. 1 listopada przypada w tym roku tuż przed weekendem, co z pewnością spowoduje wzmożony ruch na drogach oraz dworcach kolejowych. Więcej osób niż zwykle będzie też korzystać z transportu publicznego, aby dotrzeć na cmentarze.

W ostatnich latach wszyscy coraz chętniej korzystamy z nowych technologii, w tym smartfonów. Współczesne urządzenia przetwarzają ogromne ilości danych. Bez problemu znajdą optymalną trasę na cmentarz i zagrają muzykę podczas podróży. Niestety, ta rewolucja technologiczna ma też wady – trudno jest nam utrzymać koncentrację, a nawyk sięgania po telefon co kilka minut to wszechobecny widok w samochodach i to nie tylko wśród pasażerów, ale również kierowców.


– Doświadczenie i dane pokazują, że tolerujemy i akceptujemy używanie smartfonów w sytuacjach wymagających koncentracji i uwagi, np. podczas prowadzenia pojazdu czy wchodzenia do pociągu na peronie. To o tyle zastanawiające, że nie wyobrażamy sobie np. chirurga, który przeprowadzi operację sprawdzając Instagrama ani fryzjera, który w jednej dłoni trzyma nożyczki, a w drugiej smartfona. To dlatego, w trosce o bezpieczeństwo pasażerów, jak również naszych pracowników postanowiliśmy zainicjować tę akcję – mówi Szymon Kniaź, dyrektor w Kombud Group.

Z danych Instytutu Transportu Samochodowego wynika, że już co czwarty wypadek może być spowodowany właśnie używaniem telefonu podczas jazdy przez prowadzącego pojazd kierowcę. To problem występujący we wszystkich krajach z wysokim nasyceniem telefonią komórkową - 11 osób zginęło w wypadku kolejowym w Bawarii, do którego przyczyniło się roztargnienie pracownika kolei grającego na telefonie. Zagrożenie bezpieczeństwa to realne wyzwania, natomiast niekontrolowane, kompulsywne używanie smartfonów w miejscach pracy powoduje wymierne straty finansowe. Jak wynika z badania Digital Distraction and Workplace Safety Survey, aż 26% przedsiębiorstw przemysłowych w USA odnotowało wypadki spowodowane nadużywaniem smartfonów. 

Kampania społeczna #NaCoSięGapisz zwraca uwagę, że jesteśmy pobłażliwi na korzystanie ze smartfonów w sytuacjach potencjalnie bardzo niebezpiecznych – gdy wykonujemy odpowiedzialną pracę, prowadzimy auto, wsiadamy do pociągu czy tramwaju albo przechodzimy przez tory kolejowe czy też stoimy blisko krawędzi peronu.

Organizatorem kampanii jest Kombud Group, wiodący polski producent systemów sterowania ruchem kolejowym. W projekt zaangażowanych jest kilkadziesiąt instytucji oraz firm reprezentujących branżę kolejową z całej Polski. Patronatem kampanię objął Urząd Transportu Kolejowego.

Kampania potrwa do końca listopada, a spoty będą emitowane we wszystkich wiodących kanałach społecznościowych – czyli w aplikacjach, do których sięgamy właśnie wtedy, gdy odruchowo sprawdzamy telefon.

Od dzisiaj aktywna jest również strona kampanii pod adresem www.nacosiegapisz.pl. Spoty i grafiki do wykorzystania można pobrać pod adresem: www.nacosiegapisz.pl/materialy

Patronat nad kampanią objął Urząd Transportu Kolejowego. Wśród partnerów są organizacje branżowe (RBF, IGTL, Fundacja ProKolej), liczne spółki z sektora kolejowego (PKP S.A., PKP LHS, Trakcja, Grupa ZUE, PNUIK Kraków, PPM-T, ZAIT, KZA Lublin, Zespół Doradców Gospodarczych TOR) oraz samorządowe spółki odpowiedzialne za transport szynowy – MZK Toruń, MZK Grudziądz, MZK Gorzów Wielkopolski oraz MPK Częstochowa. Nie zabrakło też przewoźników, w tym największego w Polsce operatora przewozów pasażerskich – Polregio oraz Kolei Mazowieckich i SKM Trójmiasto. Partnerem kampanii jest również Instytut Transportu Samochodowego, a patronami medialnymi kampanii – portale Rynek Kolejowy oraz Transport Publiczny.



Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kampania Kolejowe ABC III – ciąg dalszy wielkiej edukacyjnej podróży

Pasażer

Kampania Kolejowe ABC III – ciąg dalszy wielkiej edukacyjnej podróży

Urząd Transportu Kolejowego 26 października 2024

Ostanie dni głosowania na Dworzec Roku. Który wygra?

Infrastruktura

Ostanie dni głosowania na Dworzec Roku. Który wygra?

Fundacja ProKolej 23 października 2024

Coraz chętniej korzystamy z kolei. To już ponad 105 mln pasażerów

Pasażer

Coraz chętniej korzystamy z kolei. To już ponad 105 mln pasażerów

Urząd Transportu Kolejowego 21 października 2024

PPL: Kampania społeczna orężem w walce z fałszywymi alarmami bombowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Kampania Kolejowe ABC III – ciąg dalszy wielkiej edukacyjnej podróży

Pasażer

Kampania Kolejowe ABC III – ciąg dalszy wielkiej edukacyjnej podróży

Urząd Transportu Kolejowego 26 października 2024

Ostanie dni głosowania na Dworzec Roku. Który wygra?

Infrastruktura

Ostanie dni głosowania na Dworzec Roku. Który wygra?

Fundacja ProKolej 23 października 2024

Coraz chętniej korzystamy z kolei. To już ponad 105 mln pasażerów

Pasażer

Coraz chętniej korzystamy z kolei. To już ponad 105 mln pasażerów

Urząd Transportu Kolejowego 21 października 2024

PPL: Kampania społeczna orężem w walce z fałszywymi alarmami bombowymi

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5