Dziś na Dworcu Centralnym zorganizowano Dzień Pasażera Kolei. Pracownicy spółek przewozowych informują m. in. o zmianach w rozkładach jazdy pociągów. Poza przewoźnikami, pojawili się także pracownicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Pasażerowie mogą dowiedzieć się od Europejskiego Centrum Konsumenckiego m. in. jak wyegzekwować od przewoźnika odszkodowanie za spóźniony pociąg. „Gazeta Wyborcza” postanowiła spytać, co zrobić, gdy pasażer spóźni się na pociąg, bo zegar na dworcu wskazuje niewłaściwą godzinę. Europejskie Centrum Konsumenckie nie umiało jednak odpowiedzieć na to pytanie.
W hali głównej Dworca Centralnego trzy zegary pokazują inny czas. Każdy z nich spóźnia się o około pół godziny. Rzecznik PKP SA poinformował „Gazetę Wyborczą”, że za zegary odpowiedzialna jest firma zewnętrzna, która ma za zadanie je zsynchronizować. Awaria zegarów ma być usunięta natychmiast. Problemy z synchronizacją czasu na Centralnym pojawiły się jednak już we wrześniu.
Na samym Dworcu Centralnym do późnych godzin wieczornych panował spory tłok. W przeddzień długiego weekendu pasażerom szczególnie dawał się we znaki prowadzony od kilku miesięcy remont budynku. Zatłoczone były również niemal wszystkie pociągi wyjeżdżające z Warszawy.
Więcej