4 września, po niespełna ośmiu miesiącach od rozpoczęcia inwestycji, firma Alstal symbolicznym zawieszeniem wiechy, uroczyście zakończyła kolejny etap prac budowy bazy taborowej w Wągrowcu – poinformowały Koleje Wielkopolskie.
Jak podkreśla przewoźnik, inwestycja, która
powstaje przy ul. Leśnej w Wągrowcu jest jedną z kluczowych dla funkcjonowania i obsługi taboru Kolei Wielkopolskich. Umowa pomiędzy Alstal Grupą Budowlaną a Kolejami Wielkopolskimi zakłada realizację dwóch zadań. Pierwsze z nich, dotyczy wykonania robót budowlanych zaplecza technicznego do obsługi pojazdów szynowych. W jego skład wchodzi, przede wszystkim, budowa dwóch, w pełni wyposażonych hal.
Hala Główna o powierzchni zabudowy równej 2 783,00 m2 będzie miejscem przeznaczonym do przeglądów, napraw, mycia zewnętrznego oraz sprzątania wnętrz pojazdów. Hala postojowa o powierzchni zabudowy 1 971,61 m2 służyć będzie odstawianiu pojazdów w czasie oczekiwania rozkładowego pomiędzy kursami.
Drugie z zadań zawartych w umowie zostanie zrealizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego.
– Inwestycja obecnie jest na etapie zakończenia prac związanych ze stanem surowym, zrealizowano główne elementy konstrukcyjne obu hal wraz z najtrudniejszym elementem, jakim było wzmocnienie gruntu w rejonie cieku wodnego – Adam Malczewski, Kierownik Projektu z Alstal cytowany w komunikacie.
– Cieszymy się, że w tak krótkim udało nam się zrealizować ponad 30% robót. Na koniec roku 2020 r. a więc 11 miesięcy po przejęciu placu budowy planujemy osiągnąć stopień zaawansowania wynoszący prawie 60%. Jest to bardzo dobry czasowo wynik w odparciu, że znaczna cześć wartości całej Inwestycji to wyposażenie technologiczne realizowane na samym końcu zadania inwestycyjnego – dodaje Marcin Klimkowski, dyrektor ds. produkcji, Alstalu.