Władze Mszczonowa nie ustają w próbach stworzenia szybkiego połączenia kolejowego ze stolicą. Miasto oferuje władzom regionu i przewoźnikom pomoc w promocji i koordynacji kursów. Samorząd przekonuje, że z pociągów może skorzystać gros z odwiedzających powstający aquapark, których już po zakończeniu pierwszego etapu budowy ma być ok. 2 mln rocznie.
Trwają przygotowania do remontu linii nr 12 Skierniewice – Łuków. Jak informowaliśmy w lutym,
PKP PLK chce objąć pracami także część infrastruktury przystankowej, choć
nie jest jasne, czy po zakończeniu robót na trasie kursować będą jakiekolwiek pociągi pasażerskie. Województwo mazowieckie rozważa wznowienie połączeń na zachodnim fragmencie towarowej magistrali pomiędzy Mszczonowem a Czachówkiem, jednak
analiza zapotrzebowania na bezpośrednie kursy Mszczonów – Czachówek – Warszawa będzie dopiero wykonywana.
Samorząd wystosował już wniosek do władz regionuPociągów łączących południowe Mazowsze ze stolicą chciałyby bowiem lokalne samorządy leżące wzdłuż trasy, przede wszystkim zaś władze Mszczonowa. Tamtejszy Urząd Miejski zawnioskował już o uruchomienie połączeń do marszałka województwa. – Od kilku lat zabiegają o to także gminy przyległe – mówi Małgorzata Krześniak z Wydziału Rozwoju Gospodarczego z UM Mszczonów.
Przedstawicielka magistratu przekonuje, że za postulatem wznowienia ruchu stoją konkretne liczby potencjalnych podróżnych, które gwarantują duży popyt na przewozy. – Jeszcze w tym roku na terenie gminy Mszczonów rozpocznie się duża inwestycja. Pod koniec 2018 r. pracę znajdzie tam ok. 2000 osób – mówi. Mowa tu o aquaparku, który ma stać się największym parkiem rozrywki tego typu w kraju.
Nowych turystów liczą w milionachKompleks rekreacyjny generowałby oczywiście nie tylko codzienny ruch pracowników dojeżdżających do aquaparku, ale także ten związany z turystyką wypoczynkową. – W pierwszym etapie odwiedzających będzie ok. 2 mln rocznie – spodziewa się Małgorzata Krześniak. – Uruchomienie linii pasażerskiej byłoby więc szansą na dobrą i pewną komunikację oraz na dalszy rozwój [gminy]. Pozwoliłoby też zarobić przewoźnikowi – dodaje.
Jej zdaniem zbliżający się kompleksowy remont tzw. esełki to najlepszy moment na odnowienie zapuszczonej, bo nieużywanej od kilkunastu lat infrastruktury pasażerskiej. Miasto wciąż prowadzi więc korespondencję w tej sprawie nie tylko z urzędem marszałkowskim i zarządcą infrastruktury, ale także z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa. – Nie chcemy zaprzepaścić możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego do Warszawy – tłumaczy przedstawicielka UM Mszczonów.
Miasto pomoże w promocji i koordynacji – Oczywiście jesteśmy gotowi zaangażować się w koordynację i promocję połączenia – zapewnia Małgorzata Krześniak. Na pewno nie powstanie ono jednak wcześniej niż w 2022 r., bo to wówczas PKP PLK planuje zakończyć swoją inwestycję. Do tego czasu powstanie już mszczonowski aquapark. Ma on być otwarty przez cały rok. Z jego usług skorzysta jednocześnie nawet 15 tys. osób.