Partnerzy serwisu:
Biznes

MRR chce więcej środków na drogi w przyszłej perspektywie UE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
16-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
MRR chce więcej środków na drogi w przyszłej perspektywie UE
Wiceminister rozwoju regionalnego Adam Zdziebło powiedział, że jego resort dyskutuje z Komisją Europejską na temat podziału środków unijnych w perspektywie finansowej 2014–2020. MRR obawia się, że, kolej nie będzie w stanie wykorzystać więcej niż 40 proc. środków sektora transportu.

Zdziebło przyznaje, że Komisja Europejska naciska na podział środków na transport (dla Polski to ok. 90 mld złotych) w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej pomiędzy drogi i kolej w stosunku 60 do 40 na korzyść kolei, a MRR – na odwrotny udział: 40 procent dla kolei i 60 procent dla dróg. Wiceminister nie wyklucza, że negocjacje zakończą się na równym podziale środków dla obu gałęzi transportu. To i tak oznaczałoby dla kolei gigantyczny wzrost w stosunku do obecnego podziału tym bardziej, że transport miejski jest z tej puli wyłączony.

Dlaczego MRR chce zwiększyć udział środków na drogi? Wiceminister odpowiada pytaniem: – Rozumiem, że infrastruktura drogowa jest doskonała, że nie potrzebujemy już ekspresówek i obwodnic? Proszę to powiedzieć marszałkom, którzy na spotkaniach z nami walczą jak lwy o przeniesienie środków na drogi kosztem kolei w ich województwach – dodaje.

Jak zaznacza wiceminister, ostatni raport Komisji Europejskiej mówiący o wspieraniu rozwoju kolei przyznaje, że zarówno infrastruktura kolejowa, jak i drogowa są w Polsce niewystarczające.

– Mimo wszystko chciałbym zobaczyć na koniec perspektywy, że kolei uda się wykorzystać 40 procent środków – nie ukrywa sceptycyzmu względem wydawania środków unijnych przez kolej wiceminister. –  Mamy wspaniałych prezesów: Jakuba Karnowskiego i Remigiusza Paszkiewicza. Ich praca daje nam dużą dozę optymizm, ale cała struktura kolejowa wciąż reaguje zbyt wolno – dodaje.


Problematyka podziału środków unijnych będzie poruszana na  Kongresie Infrastruktury Polskiej 17 października 2013, Hotel Radisson Blu, Warszawa

http://www.kongresinfrastruktury.pl/

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MRR rozdzieliło już 244,5 mld zł z UE

Biznes

MRR rozdzieliło już 244,5 mld zł z UE

ew, Rynek Infrastruktury 23 maja 2013

Szałamacha: Połączenie MRR i MTBiGM to wątpliwy pomysł

Prawo i polityka

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

Kadry

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

ew / Rynek Infrastruktury 22 listopada 2013

Zobacz również:

MRR rozdzieliło już 244,5 mld zł z UE

Biznes

MRR rozdzieliło już 244,5 mld zł z UE

ew, Rynek Infrastruktury 23 maja 2013

Szałamacha: Połączenie MRR i MTBiGM to wątpliwy pomysł

Prawo i polityka

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

Kadry

Malusi: Połączenie MRR i MTBiGM dobrym krokiem

ew / Rynek Infrastruktury 22 listopada 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5