Oprócz zakupu nowych wagonów łódzki przewoźnik będzie modernizował posiadany tabor, także z dodaniem części niskopodłogowej. A flota autobusowa zostanie powiększona o 40 sztuk leasingowanych pojazdów - wynika z zapowiedzi władz MPK.
Tylko z Olechowa na Retkinię
O planach zakupu 22 wagonów niskopodłogowych już pisaliśmy. Przypomnijmy: fabrycznie nowe pojazdy mają mieścić co najmniej 200 pasażerów. Główne kryterium wyboru to cena (80%). Po 10% punktów można zyskać za pojemność oraz szerokość przejścia nad wózkami. Rozstrzygnięcie przetargu zależy od pozytywnej decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w sprawie dofinansowania z funduszy europejskich.
Pojazdy mają być wykorzystywane wyłącznie na trasie łączącej Olechów z Retkinią (wydłużona linia 10, zawieszona na czas przebudowy Trasy W-Z). - Nie przewidujemy początkowo kierowania tych pojazdów na inne trasy - informuje prezes MPK Zbigniew Papierski. Według wstępnych planów do codziennej obsługi będzie wykorzystywanych 18 wagonów (ma to wystarczyć do obsady wszystkich brygad). Pozostałe cztery będą mogły w tym czasie podlegać naprawom lub tworzyć rezerwę.
Ponad 10 składów rocznie do modernizacji
Planowane zakupy nie wystarczą, by zaradzić pogarszającemu się stanowi technicznemu taboru tramwajowego. Flota pojazdów szynowych, po raz ostatni zasilona nowymi wagonami przed sześcioma laty, coraz bardziej się starzeje. Deską ratunku są modernizacje tramwajów najliczniejszej w MPK serii 805Na. - Za kilkanaście dni na miasto wyjedzie kilka sztuk zmodernizowanych wagonów - zapowiada prezes. Według jego deklaracji, Zakład Techniki pracuje nad tym, by co roku na tory trafiało 11-12 pociągów dwuwagonowych po modernizacji.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl