Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

MPK Łódź: Trwa modernizacja pierwszego M8C

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
MPK Łódź: Trwa modernizacja pierwszego M8C
Chcemy przebudować wszystkie posiadane tramwaje M8C, zachowując ich dwukierunkowość - mówi w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" prezes MPK Łódź Zbigniew Papierski

Roman Czubiński, "Rynek Kolejowy": - Jak przedstawia się zaawansowanie prac przy modernizacji zakupionych w tym roku wagonów M8C?

Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź: - Prowadzimy już prace przy pilotażowej modernizacji pierwszego egzemplarza. Myślę, że po wakacjach powinien on wyjechać na łódzkie tory. Przebudowa obejmuje przede wszystkim wstawienie części niskopodłogowej. W ten sposób około 25% powierzchni wnętrza wagonu będzie łatwo dostępne dla osób niepełnosprawnych lub rodziców z wózkami dziecięcymi. W ramach modernizacji będzie też odświeżony zewnętrzny wygląd pojazdu - przewidujemy wymianę obu ścian czołowych. W odnowionym wnętrzu zamontujemy kompleksowy system informacji pasażerskiej.

Ile będzie kosztowała przebudowa?

- Szacujemy, że koszt prototypu powinien zamknąć się w kwocie 1,5 miliona złotych. Dla porównania, nowy niskopodłogowy tramwaj jednego z polskich producentów kosztuje 7,5 - 8 mln zł. Nie zamknęliśmy jeszcze kosztorysu, zastanawiamy się nad pewnymi rozwiązaniami, które mogą zwiększyć lub zmniejszyć koszt - na przykład nad zamontowaniem nowych drzwi odskokowo-przesuwnych lub pozostawienie starych.

Jak długa będzie żywotność pojazdu po modernizacji?

- Planujemy, że będzie służył łodzianom przez co najmniej 15 lat.

Czy przebudowany tramwaj będzie nadal dwukierunkowy i dwustronny?

- Tak. Przerobienie na pojazd jednokierunkowy byłoby nieuzasadnione ekonomicznie i technicznie. Wymagałoby przerobienia całego systemu sterowania oraz instalacji elektrycznej. Natomiast dzięki pozostawieniu obydwu kabin wagony nadal będą mogły być wykorzystywane podczas remontów sieci na liniach wahadłowych.

Jeśli przebudowany wagon się sprawdzi, MPK będzie modernizowało kolejne?

- Docelowo chcemy przebudować wszystkie 18 sztuk. Decyzję o wysłaniu ich na konkretne linie będzie podejmował Zarząd Dróg i Transportu.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5