Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Możesz sobie kupić czeskiego motoraka. Ile kosztuje?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Możesz sobie kupić czeskiego motoraka. Ile kosztuje?
Fot. Adam KilianCzeski motorak na stacji Týniště nad Orlicí w 2015 roku
Koleje Czeskie wystawiły na sprzedaż mnóstwo wagonów motorowych serii 810. To pojazd-ikona czeskich linii kolejowych, która na trwałe wpisała się w krajobraz linii lokalnych. O motorakach kręci się w Czechach filmy i śpiewa piosenki.

Wagony motorowe serii 810 wychodzą jednak z użycia i są zastępowane albo pojazdami Stadlera (które ČD kupiło w Niemczech z drugiej ręki, a teraz modernizuje i wprowadza do ruchu), albo nowymi Pesami albo znacznie zmodernizowanymi motorakami z niską podłogą pod nazwą Regionova. Jak podaje portal zdopravy.cz Koleje Czeskie zachowują 120 sprawnych pojazdów, ale tylko nieco ponad połowa wyjeżdża codziennie na linie (67 sztuk).

W styczniu České drahy wystawiły na sprzedaż znaczną liczbę wagonów motorowych 810 i 809. Jest na niej 28 pojazdów, z czego większość w dobrym stanie. Poprzednie wyprzedaże cieszyły się popularnością. Jak podaje portal zdopravy.cz w ostatnim półroczu sprzedano 12 takich pojazdów, a w 2022 cztery. Pojazd kupują kolejowe stowarzyszenia, muzea i osoby, które chcą motoraki przerabiać np. na knajpy.

Jak powiedział rzecznik prasowy Kolei Czeskich, cena ustalana jest zawsze w zależności od wieku pojazdu i jego stanu technicznego. – W przypadku serii 810 zwyczajowa cena waha się od 100 tysięcy do miliona koron – podało ČD, które dodaje, że pojazdy, których nie da się sprzedać, najprawdopodobniej zostaną zezłomowane. 100 tysięcy koron to prawie 18 tysięcy złotych.

W Polsce pojedynczych motoraków używa SKPL w Pleszewie, kursują także z Trutnova i Kralovca do Sędzisławia w barwach GW Train Regio.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Opóźnione RegioFoxy z Pesy lada chwilą w dwóch regionach Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Kolejne życie czeskiego motoraka

Tabor i technika

Kolejne życie czeskiego motoraka

Michał Szymajda 12 lipca 2020

Zobacz również:

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Opóźnione RegioFoxy z Pesy lada chwilą w dwóch regionach Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Kolejne życie czeskiego motoraka

Tabor i technika

Kolejne życie czeskiego motoraka

Michał Szymajda 12 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5