Barki, dźwigi i rusztowania pomagają zdjąć i przetransportować dziewięć przęseł Mostu Gdańskiego na praski brzeg. Wykonawca zdjął już tory i sieć trakcyjną. Stare konstrukcje zastąpione zostaną nowymi, przystosowanymi do cięższych pociągów i wyższych prędkości. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych warta jest ponad 75 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przebudowę półkilometrowego, południowego Mostu Gdańskiego od listopada. Wykonawca zdemontował już szyny, mostownice (drewniane podkłady) i sieć trakcyjną. Zdejmowane są stare przęsła. Na barkach ustawiane są specjalne konstrukcje, do precyzyjnego i bezpiecznego ściągania metalowych przęseł z kamiennych podpór. Każde z siedmiu przęseł waży około 27 ton, a dwa skrajne po 10 ton. Konstrukcje będą odstawione na praski brzeg Wisły. Przyczółki i filary zostaną wzmocnione. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i sieć trakcyjna.
Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z prędkością 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej. Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana jest ze środków budżetowych.
Więcej o rewitalizacji Mostu Gdańskiego piszemy
tutaj.