Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MON wyremontuje linię Zebrzydowa – Żagań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MON wyremontuje linię Zebrzydowa – Żagań
fot. Przemysław Woźnica, lic. CC BY 3.0Przystanek Świętoszów na linii 283
Zakończył się wojskowy remont trasy Jankowa Żagańska – Sanice. MON planuje niebawem rozpocząć inną inwestycję w tej części kraju: odtworzona miałaby zostać trasa Zebrzydowa – Żagań. Resort zapowiada, że prace ruszą jeszcze w tym roku.

Tradycyjnue już przedstawiamy na naszych łamach podsumowanie inwestycji kolejowych realizowanych ze środków Ministerstwa Obrony Narodowej w zeszłym roku i opisujemy plany resortu na najbliższych dwanaście miesięcy. MON konsekwentnie prowadzi remonty linii kolejowych, które nie są przed rozpoczęciem działań przejezdne, a mogą mieć istotne znaczenie z punktu widzenia obronności państwa. Mowa tu przede wszystkim o odcinkach prowadzących do jednostek wojskowych.

Linia do Sanic jest już przejezdna

Najważniejszą inwestycją, która została w zeszłym roku ukończona, był toczący się od 2016 r. remont linii nr 380 Jankowa Żagańska – Sanice w województwie lubuskim. – Jej koszt wyniósł ok. 38 mln zł – poinformował nas Wydział Prasowy Centrum Operacyjnego Ministra Obrony Narodowej. Ta kwota pozwoliła na remont 32 km toru. – Inwestycja miała na celu zabezpieczenie i wznowienie dostarczania transportem kolejowym środków zaopatrzenia do Składu Potok 4 Regionalnej Bazy Logistycznej – czytamy w przesłanym nam komunikacie.

MON zapewnia, że wojsko nie jest i nie będzie właścicielem zmodernizowanej infrastruktury, nie zastrzegło sobie też prawa wyłączności korzystania z niej. – Na odcinku linii może odbywać się ruch pasażerski i towarowy, a jego uruchomienie przez przewoźnika kolejowego odbywa się na warunkach ogólnych i po spełnieniu określonych [standardowych] wymogów – konkludują służby prasowe ministra. W związku z przebiegiem trasy wznowienie tam ruchu pociągów osobowych wydaje się jednak bardzo mało prawdopodobne.

Koniec prac w Aleksandrowie Kujawskim, początek – na linii 410

W tym roku kontynuowane mają być prace w Aleksandrowie Kujawskim. – Na lata 2017 – 2019 zaplanowana została tam budowa rampy czołowo-bocznej. Przewidywany koszt inwestycji wyniesie około 2,2 mln zł – wskazuje CO MON. W 2019 r. rozpoczęte zostaną także prace dotyczące innych punktów ładunkowych, resort nie wskazuje jednak na razie żadnych konkretów.

Rozpocząć się ma także opisywana już na naszych łamach inwestycja dotycząca linii kolejowej nr 410 na odcinku Grotniki Drawskie – Drawno. – Planowo zakończy się ona w 2026 r. Przewidywany koszt inwestycji to około 135 mln zł. Rewitalizacja dotyczy odtworzenia parametrów technicznych linii – opisano w przygotowanym dla „Rynku Kolejowego” wykazie założonych przedsięwzięć.

Ruszy remont 44 km linii nr 283

Najciekawsza wydaje się jednak informacja o planowanym odtworzeniu przejezdności kolejnej z tras w południowo-zachodniej części kraju. – W 2019 r. rozpocznie się inwestycja na linii kolejowej nr 283 (odcinek Zebrzydowa – Żagań) – czytamy w komunikacie MON. Trasa ta od lat jest zamknięta, a w praktyce duża część torowiska fizycznie nie istnieje. Na razie resort nie informuje o szczegółach inwestycji. – Przedstawione informacje mają wysoki stopień ogólności ze względu na ich wrażliwy charakter w kontekście obronności państwa – zastrzeżono w przesłanym nam materiale.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5