Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modła: Zlikwidowanie mijanki ma negatywne konsekwencje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-05-2020
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modła: Zlikwidowanie mijanki ma negatywne konsekwencje
fot. Putinos92, domena publicznaMijanka w Rokitkach
Likwidacja mijanki Modła na trasie łączącej Legnicę z Żaganiem skończyła się trudnościami w optymalizacji rozkładu jazdy pociągów regionalnych (i, od niedawna, także dalekobieżnych). Niemal co trzeci kurs musi oczekiwać w Rokitkach lub Lesznie Górnym na zwolnienie długiego na przeszło 20 km szlaku. Czy jest szansa na odtworzenie dawnej infrastruktury?

Wczoraj opisywaliśmy na naszych łamach kwestię obsługi ciągu z Żagania do Legnicy. Odsuwanie w czasie remontu lubuskiego odcinka linii nr 275 powoduje, że pociągi kursują tam z prędkościami niższymi, niż byłoby to możliwe po przeprowadzeniu modernizacji tej ważnej dla mieszkańców Żagania i Żar trasy. Nie jest to jednak jedyna przyczyna wydłużenia czasu podróży na Dolny Śląsk.

Likwidacja infrastruktury musi mieć wpływ na rozkłąd jazdy

Na odcinku Miłkowice – Żagań linia ma charakter jednotorowy. Możliwość mijania się pociągów istnieje w Rokitkach i w Lesznie Górnym. Do niedawna mijanek było jednak więcej. – W 2014 r. zlikwidowana została mijanka w Modłej – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dzieliła ona długi odcinek Rokitki – Leszno Górne (24 km) na dwa krótsze – siedmio- i siedemnastokilometrowy. Wydłużenie szlaku znacząco ogranicza możliwości konstruowania atrakcyjnego rozkładu jazdy, bo biorąc pod uwagę maksymalną dopuszczalną na odcinku prędkość 80 km/godz., należy stwierdzić, że pociągi mogą być wyprawiane w trasę nie częściej niż co niecałe 20 minut. To realny problem, bo zdarza się, że pasażerowie muszą czekać, aż na stację dojedzie pociąg z przeciwka, i to nie tylko w sytuacji awarii czy opóźnień.

Na razie nie ma konkretnych planów odbudowy, ale...

– Odcinkiem Rokitki – Leszno Górne kursuje 14 pociągów na dobę. Rozkład jazdy przygotowywany jest z optymalnym wykorzystaniem istniejącej infrastruktury – zapewnia nasz rozmówca. Mimo to przyznaje on, że w przypadku czterech kursów zaplanowane zostały dłuższe postoje. Z potencjalnie możliwym do uniknięcia w praypadku braku likwidacji mijanki wydłużeniem czasu podróży mamy więc do czynienia w niemal co trzecim przypadku!

Czy jest szansa, by zarządca infrastruktury odbudował rozebrany tor dodatkowy? – Obecnie nie planuje się prac w tej lokalizacji – mówi Radosław Śledziński. Dodaje jednak, że PKP PLK analizują możliwość przeprowadzenia inwestycji w ramach przyszłej perspektywy budżetowej UE. Liczba zakwalifikowanych do przeprowadzenia przedsięwzięć będzie jednak zależna m.in. od wysokości dostępnych środków.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Żagań: Czy będzie modernizacja linii 275 do Leszna Grn.?

Infrastruktura

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Żagań: Czy będzie modernizacja linii 275 do Leszna Grn.?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5