Moderus Beta, nowy tramwaj z częściowo obniżoną podłogą przechodzi w Poznaniu ostatnie testy, a w kwietniu ma wyjechać na tory - poinformowała "Gazeta Wyborcza".
- To całkowicie nowy pojazd, zbudowany od podstaw - powiedział "Gazecie Wyborczej" Jarosław Bakinowski, wiceprezes firmy Modertrans, spółki córki MPK, która od kilku lat zajmuje się modernizacją tramwajów.
- Mamy nadzieję, że na poznańskie ulice wyjedzie już w kwietniu. Trwa jeszcze proces homologacji tramwaju, czyli dopuszczenia go do ruchu. W ramach badań homologacyjnych sprawdza się przede wszystkim elementy związane z bezpieczeństwem pasażerów. Kwestie hamowania, przyspieszania, instalację elektryczną. Na razie pojazd nie może jeszcze wozić pasażerów - tłumaczył "Gazecie Wyborczej" Jan Firlik, zastępca dyrektora MPK.. Do końca roku do Poznania trafi siedem moderusów beta. Łącznie Modertrans ma dostarczyć 24 pojazdy. Każdy z nich kosztuje niecałe 3 mln zł.
To pojazdy z najnowocześniejszym energooszczędnym napędem prądu przemiennego - chwali się producent. Design Bety - przednia panoramiczna szyba, przyciemniane szyby w przestrzeni pasażerskiej, oparty jest na tramwajach Moderus Alfa, które w liczbie 34 sztuk jeżdżą obecnie po ulicach Poznania. W modelach typu Beta znajduje się dodatkowa część niskopodłogowa - obniżona podłoga jest na 25% dlugości tramwaju. W pojazdach będzie 40 miejsc siedzących, 2 dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych, 176 miejsc stojących, czyli razem 216 miejsc. Informację pasażerską zapewnią zapowiedzi głosowe, elektroniczne tablice informacyjne. Kabina motorniczego będzie klimatyzowana, a system kamer zewnętrznych wspomoże prowadzenie pojazdu przez motorniczego. Skład jest jednoprzestrzenny.
Więcej