Poznański Modertrans, zajmujący się produkcją, modernizacją i naprawą taboru tramwajowego, oraz naprawą autobusów został wystawiony na sprzedaż. Właściciele - MPK Poznań i Zakład Naprawy Autobusów - mogą sprzedać nawet sto procent udziałów w spółce.
Udziałowcami Modertransu są: w 75,92% MPK Poznań, oraz w 24,08% Zakład Naprawy Autobusów. Sprzedaż udziałów nastąpi w całości, jednorazowo jednemu podmiotowi - inwestorowi branżowemu lub finansowemu. Negocjacji będzie podlegać zarówno liczba nabywanych udziałów, jak i cena nabycia udziałów i sposób zapłaty ceny. Potencjalni inwestorzy muszą przedstawić program rozwoju spółki Modertrans, który też będzie przedmiotem negocjacji.
Najnowszym produktem Modertansu jest częściowo niskopodłogowy, jednoprzestrzenny tramwaj Moderus Beta MF 02 A. W kwietniu uzyskał on świadectwo homologacji. Podłoga tramwaju jest obniżona na 25% jego długości. W pojazdach będzie 40 miejsc siedzących, 2 dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych, 176 miejsc stojących, czyli razem 216 miejsc. Design Bety oparty jest na tramwajach Moderus Alfa, które w liczbie 34 sztuk jeżdżą obecnie po ulicach Poznania, pudła tych wagonów były również dostarczane do Szczecina. Również w kwietniu Modertrans zakończył modernizację 46 tramwajów N8C dla Gdańska. Zakład produkuje także wózki tramwajowe MT 01H dla wagonów Protram 205 WrAs używanych we Wrocławiu.
Modertrans wspólnie z Newagiem wygrał przetarg na dostawę tramwajów 15 dwukierunkowych tramwajów dla Olsztyna. Umowa jeszcze nie została podpisana. Spółka startuje też w przetargu na dostawę 45 tramwajów niskopodłogowych dla Warszawy. Kryterium doświadczenia w tym przetargu spełnia dzięki referencjom, wystawionym według informacji "Rynku Kolejowego" przez białoruskiego producenta taboru Belkommunmash.
W czerwcu zakończył się audyt MPK Poznań, właściciela Modertransu. Zalecał on m. in. ograniczanie zatrudnienia oraz przeniesienie części usług do spółek zależnych, w tym Modertransu. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.