Blisko 320 mln zł netto – to wartość kontraktu podpisanego w piątek (12 lipca) przez warszawską SKM z konsorcjum firm Public Transport Service i Modertrans. Wykonają one naprawę główną 13 EZT serii 27WE, połączoną z montażem sieci WiFi oraz innymi pracami dodatkowymi.
Pierwszy pojazd ma trafić do naprawy w lipcu przyszłego roku. Ostatni ma zostać przekazany przewoźnikowi w 2028 r. Na prace przy pierwszym pojeździe przewidziano aż 310 dni. Naprawa i doposażanie kolejnych ma być już krótsze (150 dni).
SKM postanowiła wykroczyć poza standardowy zakres prac przy naprawie P5. Dodatkowe zadania obejmą wymianę wszystkich kół monoblokowych, tarcz hamulcowych oraz okładzin. W części zauważalnej dla przeciętnego pasażera przewidziano modernizację systemu informacji pasażerskiej oraz oświetlenia zewnętrznego, a także montaż systemu bezprzewodowego Internetu.
– Realizacja tego kontraktu jest sprawą priorytetową dla konsorcjum. Jest to pierwsza umowa na wykonanie naprawy głównej P5 nowoczesnego taboru, jaką zawarła również SKM – mówi prezes zarządu PTS Robert Karwasz. Jak podkreśla, PTS ma już wieloletnią tradycję współpracy z SKM Warszawa, obejmującą
przeglądy P3 oraz P4 EZT różnych typów.
Również współpraca PTS z Modertransem w zakresie napraw taboru trwa już przeszło trzy lata. W ubiegłym roku wspólnie kupiły od włoskiego przewoźnika FNM
dwa spalinowe zespoły trakcyjne ATR220, wyprodukowane w 2008 roku przez Pesę. Trwa ich polonizacja, jednak na razie konsorcjum nie ujawnia konkretnych związanych z nimi planów sprzedaży. Pojazdy mają być gotowe na przełomie bieżącego i przyszłego roku.
EZT 27WE to Elfy pierwszej generacji, dostarczone SKM przez Pesę w roku 2011. Były one pierwszymi we flocie przewoźnika pojazdami niskopodłogowymi.