Polskie spółki Modertrans i Public Transport Service zawiązały konsorcjum, w celu zakupienia i naprawy odstawionych we Włoszech pociągów spalinowych produkcji Pesy.
Jak podaje portal ferrovie.info, chodzi o należące do
Ferrovienord (FNM) pojazdy popularnej we Włoszech serii ATR220 produkcji Pesy o numerach 024 i 025. O ich sprzedaży przez przewoźnika z Lombardii pisaliśmy w czerwcu ubiegłego roku -
cena wywoławcza wynosiła zaledwie 403 tysiące euro.
Trójczłonowe pojazdy są odstawione już od 2015 roku, ze względu m. in. na awarię silnika i problemy z wózkami; formalnie jednak
wycofano je z ruchu dopiero w 2020 roku. Przejechały po ok. pół miliona kilometrów.
"Rynek Kolejowy" nieoficjalnie potwierdził informację o ofercie złożonej przez polskie konsorcjum. Nie jest natomiast pewne, że pojazdy trafią na polskie tory - ze względu na duże zapotrzebowanie na spalinowe zespoły trakcyjne w Europie, konsorcjum może zdecydować się na różne warianty. Przywracania pojazdów do ruchu potrwać może ok. pół roku.
Spółki PTS i Modertrans
mają doświadczenie w naprawie i modernizacji taboru kolejowego. Pesa dostarczyła przez lata do Włoch
ponad 90 pojazdów typu ATR220.
Aktualizacja godz. 13:20: Oficjalne stanowisko konsorcjumOtrzymaliśmy od spółek następujące oświadczenie, potwierdzające nasze informacje
: Działając w imieniu Konsorcjum Spółek Modertrans Poznań oraz Public Transport Service niniejszym potwierdzamy, że Konsorcjum wygrało przetarg ogłoszony przez FNM na zakupu dwóch pojazdów ATR 220. Obecnie trwają formalne prace związanie z finalizacją umowy. Na ten moment nie jesteśmy w stanie określić kto będzie finalnym dysponentem pojazdów, ponieważ analizujemy różne warianty biznesowe tego projektu tj. sprzedaż lub najem. Priorytetem dla Konsorcjum jest sprowadzenie pojazdów do Polski oraz rozpoczęcie procesu ich naprawy. Naszym zdaniem pojazdy ATR 220 to jednostki w dobrym stanie technicznym, których specyfikacja wpasowuje się w potrzeby zarówno rynku krajowego jak i zagranicznego. Według naszych planów pojazdy powinny być gotowe do ruchu w 2024 roku.