Koleje Mazowieckie musiały zmienić plany i przesunąć w czasie wprowadzenie komunikacji zastępczej na odcinek Warka – Strzyżyna. Dlatego, że prace na linii nr 8 są opóźnione. Opóźnienia to już niemal tradycja na tej linii.
Koleje Mazowieckie poinformowały, że 13 lipca 2019 r. zmieni się rozkład jazdy pociągów oraz autobusów na linii nr 8 Warszawa – Skarżysko Kamienna, względem pierwotnego planu. Zmiany są spowodowane przesunięciem terminu prac modernizacyjnych odcinka Strzyżyna – Warka. PKP PLK potwierdza, że od 13 lipca utrzymany będzie dotychczasowy sposób prowadzenia komunikacja i pociągi w dalszym ciągu kursować będą do stacji Strzyżyna.
– Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych. Natomiast od marca 2019 na odcinku Strzyżyna – Radom modernizowana jest jednotorowa linia Warka – Strzyżyna. Zdemontowano na 30-kilometrowej trasie sieć trakcyjną. Budowana jest konstrukcja nowego nasypu. Gromadzone są materiały, podkłady i nowe rozjazdy – poinformował Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.
Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska przy modernizacji linii 8 jest niezadowalające. Dlatego prace na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie 13 lipca. – Mimo mobilizowania wykonawcy, firma nie wykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom – informuje przedstawiciel PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe wciąż oceniają, że przy właściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku. Opóźnienia w prowadzeniu prac budowlanych
notowano tu już jednak wcześniej.