W Warszawie trwa długoletnia przebudowa linii średnicowej pomiędzy stacjami Warszawa Zachodnia a Warszawa Wschodnia. Kolejny etap to prace przy tej drugiej stacji, ale ponownie zmienił się harmonogram inwestycji.
Całkowita przebudowa stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia oraz układu peronowego stacji Warszawa Centralna. Do tego prace w tunelu średnicowym (dalekobieżnym i podmiejskim) oraz przy dwóch mostach na Wiśle. To tylko część informacji o zakresie prac, które znaleźć można na stronie Stolicadobrychrelacji.pl.
Ważny wniosek wstrzymany przez PKP PLK
Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski wstrzymał postępowanie w sprawie wydania decyzji lokalizacyjnej na przebudowę odcinka od dworca Warszawa Wschodnia do Wybrzeża Szczecińskiego nad Wisłą, czyli do okolic Stadionu Narodowego. Wnioskowały o to PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Spółka przewiduje korektę wniosku o decyzję lokalizacyjną ze względu na weryfikację zakresu inwestycji na styku obszarów naszego i miasta – wyjaśnił Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK, cytowany przez stołeczną "Wyborczą".
Chodzi m.in. o poprawę połączenia pieszego pomiędzy peronami przystanku kolejowego Warszawa Stadion a stacją metra Stadion Narodowy. Dodatkowo zostanie zaprojektowanie przejście podziemne, które połączy ulicę Chodakowskiej z ulicą Objazdową. Obydwie są teraz rozdzielone torowiskiem kolejowym.
Warszawa Wschodnia jeszcze później niż zakładano
W związku z tym zakładane wcześniej terminy trzeba było zaktualizować na nowo, o czym również mówił w GW przedstawiciel PKP PLK: – Prace projektowe i proces administracyjny dla stacji Warszawa Wschodnia są bardziej zaawansowane niż dla linii średnicowej. Przewidujemy możliwość rozpoczęcia prac w 2026 roku.