Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja trasy Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów musi poczekać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja trasy Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów musi poczekać
fot. Mirosław Siemieniec/PKP PLK
Kompleksowa przebudowa linii 14 na jej wielkopolskim odcinku jest rozważana już od wielu lat. Inwestycja, która miałaby objąć także elektryfikację trasy, wciąż nie ma jednak zagwarantowanego finansowania. Nie wiadomo zatem, czy zostanie przeprowadzona w ramach trwającej unijnej siedmiolatki.

Potrzeba modernizacji linii kolejowej 14 Łódź Kaliska – Zasieki – granica państwa na odcinku Ostrów Wielkopolski – Głogów jest zauważana już od dawna. PKP PLK w 2014 r. rozważały możliwość realizacji inwestycji w ramach zakończonej już perspektywy finansowej UE 2014-2020. Wówczas prace w pełnym zakresie nie zostały wykonane, ale w 2021 r. spółka poinformowała, że analizuje scenariusze przeprowadzenia robót w kolejnej unijnej siedmiolatce 2021-2027.

Wciąż tylko lista rezerwowa

Teraz, gdy środki UE ze wspomnianej perspektywy regularnie trafiają do kolejnych beneficjentów, szanse na modernizację trasy nie wydają się jednak duże. – Dla projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Krotoszyn – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn/Durzyn – Leszno – Głogów” mamy studium wykonalności – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje jednak, że szczegółowy zakres prac ma być określony dopiero w projekcie budowlanym.

– Jego przygotowanie, a następnie realizacja inwestycji będą możliwe po zapewnieniu finansowania – zaznacza nasz rozmówca. Aktualnie nie ma więc jasnego scenariusza, skąd pochodzić miałyby środki na tę inwestycję. Znalazła się ona bowiem tylko na liście rezerwowej rządowego Krajowego Programu Kolejowego.

Ważna elektryfikacja międzywojewódzkiego ciągu

Poza samą linią nr 14, która omija Krotoszyn, modernizacja miałaby objąć dwie łącznice umożliwiające zjazd na tamtejszą stację. Są one wykorzystywane głównie w regionalnym ruchu pasażerskim. Pociągi osobowe nie kursują natomiast odcinkiem głównej trasy omijającym Krotoszyn – ten fragment jest wykorzystywany w ruchu towarowym.

Ważnym elementem zadania miałaby być elektryfikacja niezelektryfikowanego odcinka linii od węzła Krotoszyn do Głogowa, spinającego województwa wielkopolskie, lubuskie i dolnośląskie. Otworzyłoby to drogę do znacznej poprawy oferty połączeń, w tym być może dalekobieżnych. Przypomnijmy, że od niedawna do Krotoszyna regularnie docierają pociągi PKP Intercity relacji Warszawa – Wrocław. Nie wjeżdżają one jednak na odcinek pozbawiony sieci trakcyjnej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Infrastruktura

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Kasper Fiszer 02 grudnia 2024

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Zobacz również:

Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji

Infrastruktura

Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji

Redakcja/inf. pras. 07 grudnia 2024

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Nowy posterunek pomiędzy Łodzią a Sieradzem w 2025 r.

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Infrastruktura

Pociągi wracają na linię Nasielsk – Sierpc

Kasper Fiszer 02 grudnia 2024

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Zobacz również:

Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji

Infrastruktura

Wschowa. PKP PLK układają nowy tor na stacji

Redakcja/inf. pras. 07 grudnia 2024

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Nowy posterunek pomiędzy Łodzią a Sieradzem w 2025 r.

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5