Knorr-Bremse oferuje nowoczesne kompletne systemy oraz ich modyfikacje dla modernizowanego taboru kolejowego, zapewniając m.in. zwiększanie parametrów komfortu, niezawodności oraz bezpieczeństwa.
Wśród układów z sukcesem dostarczanych do modernizowanego taboru są m.in. układu hamulcowe, układy klimatyzacji oraz systemy drzwiowe. Projekty każdorazowo realizowane są indywidualnie w oparciu o przedstawione wymagania techniczne ze szczególnym uwzględnieniem warunków integracji sytemu na danym pojeździe kolejowym.
Systemy Knorr-Bremse są systemami nowoczesnymi spełniającymi aktualne obwiązujące standardy i wymagania kolejowe.
Realizacje
1.
Zaciski hamulcowe – technologia Rapid PrototypingZałożeniem projektu była wymiana zacisków hamulcowych na pojeździe kolejowym w celu zmniejszenia kosztów utrzymania oraz zwiększenia niezawodności pojazdu kolejowego.
Brak dobrej jakości dokumentacji technicznej oraz specyfikacji generował duże ryzyko błędu konstrukcyjnego zacisku lub wysokie koszty czasochłonnej analizy na pojeździe.
Zdecydowano się na wykonanie badań możliwości zabudowy z użyciem produktu wstępnego 1:1 wykonanym w technologii druku 3D. W efekcie pozwoliło to istotnie zmniejszyć koszty i czas realizacji projektu, jednoocznie ograniczając ryzyko błędu integracji do minimum.
2.
Projekt stopnia ruchomego drzwi wagonuZakupione przez operatora wagony pochodzące z innego kraju dostosowane były do innej wysokości peronów. Założeniem projektu było wykonanie stopni ruchomych wraz z integracją systemem terowania wagonu.
Z uwagi na brak specyfikacji technicznej oraz stosownej dokumentacji wykonano szereg badań na pojeździe i analiz.
Realizacja projektu objęła m.in.:
- symulację ruchów wózka i obliczanie skrajni pojazdu
- integrację mechaniczną obejmującą obliczenia wytrzymałościowe
- integrację jednostek sterujących z system sterowania drzwi
- eksploatację obserwowana prototypu
- wsparcie w procesie homologacji
3.
System detekcji zatrzaśnięciaOperator jest w posiadaniu floty w różnym wieku z niejednolitym rozwiązaniem systemu detekcji zatrzaśnięcia drzwi – starsze systemy zaprojektowane według niższych standardów wykrywają tylko duże przeszkody i mają niższą czułość. W efekcie dochodzi do częstych wypadków. Po zbadaniu aktualnych rozwiązań zdecydowano się na zainstalowanie najnowocześniejszego systemu Antidrag na całej flocie pojazdów. Projekt obejmował również instalację systemu na pojeździe przez Knorr-Bremse.