Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zakończona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły modernizację stacji kolejowej Kraków Bonarka. Od piątku (16 lipca) znów zatrzymują się przy niej pociągi. Do dyspozycji pasażerów są dwa nowoczesne perony oraz kładka, która ułatwi komunikację w tej części miasta. Stacja to część linii kolejowej łączącej Kraków z sąsiednią Skawiną.

Modernizacja stacji Kraków Bonarka zaczęła się trzy lata temu. Ma ona pełnić ważną rolę w rozwoju Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. W kilka minut dojedziemy z niej do centrum miasta, a w kilkanaście do Skawiny. Oprócz tego zatrzymywać się na niej będą pociągi do Zakopanego, Bielska-Białej, Wadowic i Oświęcimia.

Modernizacja krakowskiej Bonarki to element przebudowy linii kolejowej 94, na odcinku od Krakowa Płaszowa do Podborów Skawińskich. W ramach wartej przeszło 250 mln zł inwestycji, finansowanej ze środków budżetowych, powstały m.in. dwa nowe przystanki – Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Nowe oblicze zyskały również stacje w Skawinie i Podborach Skawińskich, oraz przystanki Skawina Zachodnia i Kraków Sidzina.

Na stacji Kraków Bonarka wykonawcy wybudowali dwa perony (200 i 300 metrów długości). Platformy są większe i wyższe od dotychczasowych. Wyposażono je w ścieżki naprowadzające i nawierzchnie o zróżnicowanej strukturze. Na stacji pojawiły się też oznaczenia w alfabecie Braille’a. Nowością jest kładka, która łączy perony z położonymi po obu stronach torów ul. Puszkarską i ul. Tischnera. Kładka jest w pełni zadaszona i wyposażona w windy i klatki schodowe. Konstrukcja jest szersza od podobnych tego typu obiektów. W przyszłości, po wykonaniu przez lokalny samorząd następnego etapu prac, obiekt będzie przedłużony do ul. Łagiewnickiej, a budowa najazdów pozwoli korzystać z niego również rowerzystom – podaje PKP PLK.

Wykonawcy na stacji wymienili również tory, rozjazdy i sieć trakcyjną. Pojawiły się nowe urządzenia kolejowe i cyfrowe systemy sterowania ruchem. Dwie nastawnie zostały zastąpione jednym nowoczesnym budynkiem. Na peronach zamontowano wiaty, ławki i tablice informacyjne. Różnią się one od standardowych elementów małej architektury, spotykanych na podobnych stacjach. Są stylizowane i malowane w kolorze antracytowym, podobnie jak latarnie i bariery ochronne. Stacja wpisana jest do rejestru zabytków, a jej współczesne wyposażenie ma przypominać o historii tego miejsca – pierwsze pociągi pojawiły się tutaj w 1884 roku, gdy otwarto Galicyjską Kolej Transwersalną – przypomina inwestor.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

Pasażer

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Oświęcim: SKA do Skawiny i Krakowa co godzinę. Ale kiedy?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5