Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Modernizacja odcinka Warszawa Okęcie - Radom

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
09-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Modernizacja odcinka Warszawa Okęcie - Radom
Rozpoczął się ostatni etap postępowania przetargowego dotyczącego modernizacji dwóch kluczowych odcinków trasy Warszawa Okęcie – Radom. PKP Polskie Linie Kolejowe planują zaprosić pięciu wykonawców do złożenia ofert na modernizację odcinka z Warszawy do Czachówka. Sześć firm może się starać o modernizację stacji w Radomiu. Prace budowlane zaplanowano na lata 2014 - 2015

Oprócz  kolejnego etapu postępowania na modernizację odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek, PLK rozpoczęły także drugi etap przetargu na modernizację stacji w Radomiu. W tym postępowaniu sześciu wykonawców ma czas na złożenie ofert do 14 listopada. Zakwalifikowanym firmom przekazano specyfikację techniczną wraz z projektem budowlanym, niezbędne do przeprowadzenia inwestycji.

Modernizacja trasy pomiędzy Warszawą, a Radomiem została podzielona na dwa etapy. W pierwszej kolejności PKP Polskie Linie Kolejowe  zajmą się pracami na odcinku Warszawa Okęcie - Warka oraz stacją w Radomiu, a następnie przebudują odcinek pomiędzy Warką, a Radomiem. Głównym celem inwestycji jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na pierwszą połowę 2014 r.

Na stacji Radom przebudowany zostanie układ torowy oraz perony, które zyskają nowe zadaszenie, ławki i tablice informacyjne. Odnowione zostanie również przejście podziemne łączące plac dworcowy z ulicą Władysława Domagalskiego.

Modernizacja szlaku Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie wiązała się z rozbiórką i budową od nowa torów i pozostałej infrastruktury kolejowej na odcinku 27 km.

W Czachówku pasażerowie będą mieli do dyspozycji nowe przejście podziemne, które doprowadzi ich do peronów i połączy podzieloną torami miejscowość. Podobnie stanie się w Chynowie i w Warce.

W Piasecznie wybudowany zostanie dodatkowy tor odstawczy, co pozwoli na uruchomienie nowych połączeń, kluczowych dla poprawy ruchu aglomeracyjnego.
Pasażerowie korzystający z przystanków pomiędzy Radomiem i Warszawą zyskają nowe, wyższe, a przez to wygodniejsze perony. Infrastruktura pasażerska na całej trasie zostanie przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi w wózkach oraz rowerzystów. Powstaną na nich windy lub pochylnie.

Ponadto, wybudowany zostanie nowy system sterowania, co oznacza wymianę wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania ruchem pociągów, takich jak np. semafory i urządzenia sterujące ich pracą.

Modernizacja obejmie również inwestycje drogowe w sąsiedztwie linii kolejowej. W stolicy zostanie dobudowana kładka dla pieszych przy stacji Warszawa Okęcie. Przejście pozwoli bezpiecznie przekraczać szeroką arterię komunikacyjną i dostać się na perony. Z kolei na Ursynowie, w ciągu ulicy Karczunkowskiej, wybudowany zostanie wiadukt drogowy. Takie rozwiązanie umożliwi stworzenie węzła przesiadkowego przy pobliskim przystanku Warszawa Jeziorki.

Modernizacja wiąże się też z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja jest prowadzona w ramach projektu POliŚ 7.1 – 19.1a „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa Okęcie– Radom (LOT A,B,F)”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Infrastruktura

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Elżbieta Pałys 02 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Kolejne niedoróbki na Okęciu - brakuje paneli akustycznych

Infrastruktura

GW:  Okęcie -  Stacja brzydula

Warte uwagi

GW: Okęcie - Stacja brzydula

Gazeta Wyborcza 10 kwietnia 2012

Warszawa Okęcie: Projektant nie ma sobie nic do zarzucenia

Warte uwagi

Zobacz również:

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Infrastruktura

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Elżbieta Pałys 02 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Kolejne niedoróbki na Okęciu - brakuje paneli akustycznych

Infrastruktura

GW:  Okęcie -  Stacja brzydula

Warte uwagi

GW: Okęcie - Stacja brzydula

Gazeta Wyborcza 10 kwietnia 2012

Warszawa Okęcie: Projektant nie ma sobie nic do zarzucenia

Warte uwagi

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5