Nie w przyszłym, a dopiero w 2025 roku zakończy się przebudowa południowego odcinka Magistrali Węglowej z Chorzowa przez Bytom.
W 2020 roku Porr
podpisał umowę z PKP PLK na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych na odcinku linii kolejowej 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość podpisanego kontraktu to 1, 242 miliarda złotych netto. O planowanych efektach prac
pisaliśmy tutaj.
Po zakończeniu projektowania, w marcu ubiegłego roku
całkowicie zamknięta została linia na odcinku od Chorzowa do Tarnowskich Gór (choć w wyniku nieporozumienia aż
o rok za wcześnie zniknął z tej trasy pociąg PKP Intercity). Niedawno ruszyła
modernizacja zabytkowej hali peronowej w Bytomiu.
Termin wykonania zakresu podstawowego wynosił 41 miesięcy, co oznacza że prace powinny zakończyć się w maju 2024 roku. Tak się jednak nie stanie. - Z uwagi na zwiększony zakres zadania w stacji Bytom, przesunięciu uległ termin zakończenia inwestycji. Zakończenie zadania planowane jest w 2025 r., jednakże całość zmodernizowanej infrastruktury pasażerskiej zostanie udostępniona w III kwartale 2024 roku - informuje Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.
Jak wyjaśnia, zgodnie z ustaleniami pomiędzy PLK a Miastem Bytom oraz Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przebudowa stacji Bytom objęła dodatkowe elementy, takie jak historyczne przeszklenia oraz wykonanie wzmocnień hali peronowej. - Takie rozwiązanie pozwoli na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru hali peronowej, o co wnioskowali lokalni społecznicy. Odnowione zostaną też dwa przejścia podziemne, w tym przejście na perony - podsumowuje przedstawicielka spółki.