Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii średnicowej w kolejnej perspektywie unijnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
20-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, 20 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja linii średnicowej w kolejnej perspektywie unijnej
- Będziemy zabiegać, żeby modernizacja linii średnicowej w Warszawie została wpisana do kolejnej perspektywy POIiŚ na lata 2014-2020 - poinformował prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Zbigniew Szafrański podczas spotkania z mazowieckimi samorządowcami.

Jak poinformował Szafrański, linia średnicowa jest najbardziej obciążoną linią kolejową w Polsce. To jedynie 9-kilometrowy odcinek. Jednak znajduje się na nim kilkanaście przystanków niezwykle ważnych dla sytuacji transportowej całej stolicy. Jak podał szef PKP PLK, zgodnie z analizami firmy Poyry, modernizacja całości kosztowałaby ok. 1,6 mld zł.

Jednak przedsięwzięcia takiego nie da się wykonać szybko, bez całkowitego wyłączenia "średnicówki" z ruchu. - Pełna modernizacja linii średnicowej powinna zostać rozłożona na 5-10 lat. Mamy duży most na Wiśle, tunel, i układy torowe na stacjach Zachodnia i Wschodnia, które muszą zostać przebudowane - wyjaśnił Szafrański.

Na Euro 2012 PKP PLK podda lifingowi stan peronów na stacji Warszawa Wschodnia. - Nie chcąc jej pozostawić "rozgrzebanej" na mistrzostwa, doszliśmy do wniosku, że lepiej stację ucywilizować pod względem wyglądu, nie ryzykując, że będzie ona rozkopana, gdy przyjadą kibice - mówił prezes Szafrański. - Planujemy więc naprawy wiat, przejść i peronów, żeby nie wstydzić się przed gośćmi. Tu jest jednak duży problem. Trzeba by było najpierw uszczelnić podtorze. Tego jednak nie da się zrobić kawałkami, aby uniknąć zalewania tuneli po każdym deszczu. Chciałoby się zrobić stację kompleksowo, ale jeśli tak by się stało, nie zdążylibyśmy na Euro - tłumaczył szef PKP PLK.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

Warte uwagi

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

mg, Rynek Infrastruktury, 16 lipca 2011 18 lipca 2011

Szafrański: Powstrzymaliśmy proces degradacji infrastruktury kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

Biznes

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

mg, Rynek Infrastruktury 10 listopada 2011

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy TV

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy 11 listopada 2011

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

Infrastruktura

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

jm, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2011

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

Koleje Dużych Prę™dkości

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

mj, Rynek Infrastruktury 08 grudnia 2011

Zobacz również:

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

Warte uwagi

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

mg, Rynek Infrastruktury, 16 lipca 2011 18 lipca 2011

Szafrański: Powstrzymaliśmy proces degradacji infrastruktury kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

Biznes

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

mg, Rynek Infrastruktury 10 listopada 2011

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy TV

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy 11 listopada 2011

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

Infrastruktura

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

jm, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2011

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

Koleje Dużych Prę™dkości

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

mj, Rynek Infrastruktury 08 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5