Jak poinformował Szafrański, linia średnicowa jest najbardziej obciążoną linią kolejową w Polsce. To jedynie 9-kilometrowy odcinek. Jednak znajduje się na nim kilkanaście przystanków niezwykle ważnych dla sytuacji transportowej całej stolicy. Jak podał szef PKP PLK, zgodnie z analizami firmy Poyry, modernizacja całości kosztowałaby ok. 1,6 mld zł.
Jednak przedsięwzięcia takiego nie da się wykonać szybko, bez całkowitego wyłączenia "średnicówki" z ruchu. - Pełna modernizacja linii średnicowej powinna zostać rozłożona na 5-10 lat. Mamy duży most na Wiśle, tunel, i układy torowe na stacjach Zachodnia i Wschodnia, które muszą zostać przebudowane - wyjaśnił Szafrański.
Na Euro 2012 PKP PLK podda lifingowi stan peronów na stacji Warszawa Wschodnia. - Nie chcąc jej pozostawić "rozgrzebanej" na mistrzostwa, doszliśmy do wniosku, że lepiej stację ucywilizować pod względem wyglądu, nie ryzykując, że będzie ona rozkopana, gdy przyjadą kibice - mówił prezes Szafrański. - Planujemy więc naprawy wiat, przejść i peronów, żeby nie wstydzić się przed gośćmi. Tu jest jednak duży problem. Trzeba by było najpierw uszczelnić podtorze. Tego jednak nie da się zrobić kawałkami, aby uniknąć zalewania tuneli po każdym deszczu. Chciałoby się zrobić stację kompleksowo, ale jeśli tak by się stało, nie zdążylibyśmy na Euro - tłumaczył szef PKP PLK.