PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego umowę o dofinansowanie dla etapu I prac projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele”. - W połowie 2023 r., po 22 latach pociągi wrócą na szlak między Ostrołęką a Chorzelami – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zgodnie z postanowieniami zawartej Umowy o Dofinansowanie dla projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele”, dofinansowanie etapu I prac wynosi ponad 192 mln zł netto, co stanowi ok. 80 proc. wartości inwestycji na tym etapie. Projekt zostanie sfinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.
Na całym blisko 60 kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka-Chorzele PLK S.A. przygotowały nowy tor. Zrobione są już perony na stacji Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka. W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowany jest 245-metrowy most kolejowy nad Narwią.
Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.
Więcej na temat opóźnienia w modernizacji linii oraz tego, jak będzie wyglądać ruch pasażerski po zakończeniu prac,
piszemy tutaj.