Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii nr 8 trwa, PLK wciąż pozyskuje decyzje lokalizacyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja linii nr 8 trwa, PLK wciąż pozyskuje decyzje lokalizacyjne
Fot. PKP PLK
Trwa wydawanie decyzji lokalizacyjnych dla – wydawałoby się – realizowanej już od dawna modernizacji linii nr 8 Warszawa – Radom. Wojewoda wydał kolejne dwa z kilku brakujących PKP PLK dokumentów.

W ubiegłym tygodniu PKP PLK pochwaliła się postępami prac przy modernizacji linii nr 8 oraz decyzją o rozszerzeniu jej o budowę nowego przystanku w Radomiu. Jak jednak pisaliśmy, poważne prace na dużej części nie mogą się rozpocząć, bo brakuje niezbędnych dokumentów. Wojewoda zakwestionował bowiem wnioski PLK o decyzje lokalizacyjne.

Według harmonogramu przedstawionego we wrześniu 2017 roku, PLK miała złożyć wnioski o decyzje lokalizacyjne w I kwartale 2018 roku, co oznaczało dwumiesięczne opóźnienie. Jednak konieczność ponownego złożenia wniosków spowodowała, że aktualnie przygotowywanych jest pięć decyzji. Wojewoda wszczął te procedury w lutym i w marcu 2019 roku (PLK złożyła te wnioski odpowiednio w grudniu i w lutym - uzup. JM.). 

Urząd wojewody poinformował właśnie o wydaniu dwóch decyzji lokalizacyjnych. Decyzje podpisane 6 maja 2019 r. dotyczą modernizacji linii nr 8 Warszawa Okęcie – Radom w zakresie odcinka stanowiącego stację Chynów, wraz z budową nastawni dysponującej oraz szlaku Chynów – Warka, wraz z podstacją trakcyjną Michalczew.

Analizując złożone wnioski, wciąż do rozpatrzenia pozostają wnioski dotyczące szlaku Warka – Dobieszyn oraz stacji Warka wraz z budową nastawni Warka. Procedowana jest też zmiana decyzji dla odcinka Warszawa Okęcie – Piaseczno. Termin realizacji inwestycji już wydłużono z 2020 do 2021 roku.

Tymczasem "Gazeta Wyborcza" zwraca uwagę na rozczarowujące założenia modernizacji linii – czas przejazdu bez zatrzymań z Radomia do Warszawy Centralnej ma wynosić 75 minut, czyli wolniej niż pół wieku temu. – W 1973 roku ekspres Krakus z Warszawy Głównej odjeżdżał o godz. 15.05 a w Radomiu meldował się o 16.15. Maksymalna prędkość na linii wynosiła 120 km/h – zwraca uwagę "Gazeta Wyborcza".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5