Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja linii 93: Kiedy kolejny odcinek?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja linii 93: Kiedy kolejny odcinek?
Fot. UG Brzeszcze
PKP PLK rozstrzygnęły w tym tygodniu przetarg na prace na linii kolejowej 93 na odcinku między Trzebinią a Oświęcimiem. Modernizacja obejmie też kolejny odcinek do Czechowic-Dziedzic.

Inwestycja, której wykonawcę wybrano w tym tygodniu, obejmie kompleksową wymianę 20 km torów między Trzebinią a Oświęcimiem. Realizacja prac budowlanych wartych 300 milionów złotych planowana jest w latach 2019–2021. Więcej informacji na temat inwestycji można znaleźć tutaj.

Czytelnicy pytają, co z kolejnym odcinkiem tej linii (Oświęcim – Czechowice-Dziedzice)? Jak wskazuje, ograniczenia prędkość pociągi jest tu ograniczona do 30, a miejscami nawet 20 km/h. Słusznie, bo projekt „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12 ) opiewa łącznie na ok. 555 mln złotych.

Jak odpowiada Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, zarządca infrastruktury planuje ogłoszenie przetargu na odcinek Oświęcim - Czechowice Dziedzice w drugim półroczu 2017 roku. Jak dodaje, realizacja prac budowlanych na całym ciągu Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice planowana jest do 2021 roku.

Zły stan infrastruktury to jeden z powodów, dla których na odcinku Oświęcim – Czechowice Dziedzice od grudnia 2015 nie kursują pociągi regionalne. Jedynym pociągiem pasażerskim na tym odcinku linii 93, co dość zaskakujące, jest IC Silesia. Pokonanie 21 kilometrów z postojem w Brzeszczach zajmuje mu 42 minuty. O tej sprawie pisaliśmy tutaj.

 
rys. openrailwaymap.org
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5