PKP PLK rozstrzygnęły w tym tygodniu przetarg na prace na linii kolejowej 93 na odcinku między Trzebinią a Oświęcimiem. Modernizacja obejmie też kolejny odcinek do Czechowic-Dziedzic.
Inwestycja, której wykonawcę
wybrano w tym tygodniu, obejmie kompleksową wymianę 20 km torów między Trzebinią a Oświęcimiem. Realizacja prac budowlanych wartych 300 milionów złotych planowana jest w latach 2019–2021. Więcej informacji na temat inwestycji
można znaleźć tutaj.
Czytelnicy pytają, co z kolejnym odcinkiem tej linii (Oświęcim – Czechowice-Dziedzice)? Jak wskazuje, ograniczenia prędkość pociągi jest tu ograniczona do 30, a miejscami nawet 20 km/h. Słusznie, bo projekt „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12 ) opiewa łącznie na ok. 555 mln złotych.
Jak odpowiada Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, zarządca infrastruktury planuje ogłoszenie przetargu na odcinek Oświęcim - Czechowice Dziedzice w drugim półroczu 2017 roku. Jak dodaje, realizacja prac budowlanych na całym ciągu Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice planowana jest do 2021 roku.
Zły stan infrastruktury to jeden z powodów, dla których na odcinku Oświęcim – Czechowice Dziedzice od grudnia 2015 nie kursują pociągi regionalne. Jedynym pociągiem pasażerskim na tym odcinku linii 93, co dość zaskakujące, jest IC Silesia. Pokonanie 21 kilometrów z postojem w Brzeszczach zajmuje mu 42 minuty. O tej sprawie
pisaliśmy tutaj.
rys. openrailwaymap.org