Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rewitalizacja linii 274 Jelenia Góra – Zgorzelec odłożona na nową perspektywę unijną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rewitalizacja linii 274 kolejowej Jelenia Góra – Zgorzelec wraz z elektryfikacją odcinka Lubań – Zgorzelec została odłożona na nową perspektywę unijną. Tworzy to problem z pełnym wykorzystaniem efektów prowadzonej właśnie elektryfikacji linii 278 między Węglińcem a Zgorzelcem.

Opóźniona  elektryfikacja odcinka magistrali E30 na linii 278 między Węglińcem a Zgorzelcem jest bliska zakończenia. Jak już pisaliśmy, nie ma pewności, czy uda się uruchomić połączenia składami elektrycznymi od początku funkcjonowania nowego rozkładu jazdy. Jednak nawet udane oddanie do eksploatacji sieci trakcyjnej może nie wystarczyć, by w pełni wykorzystać potencjał inwestycji. 

Wszystko dlatego, że projekt zakładał rozwieszenie sieci trakcyjnej na torach szlakowych stacji Zgorzelec. Elektryfikacja torów odstawczych miała odbyć się w ramach innej inwestycji – zapisanej w Kontrakcie Terytorialnym i w Krajowym Programie Kolejowym "Rewitalizacji linii kolejowej nr 274 na odcinku Jelenia Góra – Zgorzelec wraz z łącznicą kolejową linia nr 778 Etap I". Nie chodziło zresztą wyłącznie o uzupełnienie elektryfikacji stacji Zgorzelec, a o budowę sieci trakcyjnej na całym brakującym odcinku Zgorzelec – Lubań i utworzenie w ten sposób kolejnego w pełni zelektryfikowanego korytarza.

PKP PLK od dłuższego czasu przygotowuje dokumentację oraz studium wykonalności dla tego projektu, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi na zadane w czerwcu pytania na temat postępów prac przygotowawczych. Projektowi podczas ostatniej aktualizacji KPK zmniejszono budżet z 85 mln do 62,5 mln złotych, jednak wciąż znajduje się on na liście podstawowej inwestycji. Nie ma już jednak szans na jego szybką realizację, bo samorząd województwa, który zarządza środkami Regionalnego Programu Operacyjnego, podjął decyzję o odłożeniu inwestycji. – Projekt jest planowany do dofinansowania w nowej perspektywie unijnej 2021–2027 – potwierdza krótko Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka województwa dolnośląskiego.

Niezrealizowanie tej inwestycji powoduje jednak problemy z odstawianiem składów elektrycznych. Przemysław Dorski z biura prasowego Kolei Dolnośląskich poinformował, że na razie składy przewoźnika będą odstawiane na stacji Zgorzelec na torze głównym, oczywiście za zgodą zarządcy infrastruktury. Jest szansa, że w przyszłym roku zostanie wykonana elektryfikacja torów odstawczych stacji Zgorzelec od strony Lubania ze środków własnych PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5