Nie będzie sztandarowej dla województwa warmińsko-mazurskiego modernizacji linii kolejowej Olsztyn Główny – Braniewo. Linia 220 i 221 przejdzie prace wyłącznie na odcinku od stolicy województwa do Dobrego Miasta. To nawet nie połowa założonego pierwotnie do kompleksowej naprawy odcinka.
Stawia to poważne pytania o sens prac, dzięki którym miało dojść do znaczącej poprawy warunków przewozu towarów i osób między Olsztynem a Braniewem.
– W wyniku modernizacji linii 220 i 221 podróż pociągiem na odcinku Olsztyn Główny – Braniewo skróci się o około 25 minut – obiecywał w październiku 2017 roku, po wyborze wariantu modernizacyjnego przez PKP PLK, Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI. Przynajmniej na razie obietnice te można włożyć między bajki. Po tym jak
w lipcu 2018 roku okazało, że oferty na modernizację linii do Braniewa znacznie przekroczyły kosztorys, zarządca infrastruktury nie zdecydował się na wybór wykonawcy. W zamian za to skrócił o ponad połowę odcinek linii, gdzie dojdzie do znaczących prac.
– Urząd Marszałkowski nie dysponuje środkami finansowymi niezbędnymi na modernizację odcinka Dobre Miasto – Braniewo i wycofał się z realizacji tego zadania. Odcinek Dobre Miasto – Braniewo zostanie wyremontowany przez spółkę PLK. Aktualnie trwa opracowywanie zakresu rzeczowego i finansowego prac przy wykorzystaniu opracowanego dla linii studium wykonalności – napisał Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.
PKP PLK nie informuje, kiedy PKP PLK zajmie się odcinkiem Dobre Miasto – Braniewo. Wiadomo, że modernizacja niecałej połowy odcinka nie wpłynie znacząco na czas przejazdy autobusów szynowych, których 3 pary uruchamia obecnie warmińsko-mazurski urząd marszałkowski. Obecnie na całej linii 221 obowiązuję prędkość szlakowa 50 km/h z miejscowymi zwolnieniami.
Więcej informacji na temat przetargu dotyczącego modernizacji odcinka od Olsztyna do Nowego Miasta
można przeczytać tutaj.