PKP Polskie Linie Kolejowe już po raz czwarty próbują wybrać wykonawcę modernizacji linii nr 221, a właściwie jej krótkiego fragmentu Gutkowo – Dobre Miasto. Oferty znów jednak przekraczają kosztorys, ale odbędzie się aukcja elektroniczna.
O inwestycji planowanej na linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo
pisaliśmy wielokrotnie. W kwietniu tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe próbują wybrać wykonawcę od początku 2018 roku. Po pierwszym nieudanym przetargu projekt znacząco ograniczono, do zaledwie krótkiego dwudziestokilometrowego odcinka Gutkowo – Dobre Miasto (i to bez stacji Dobre Miasto). Oferty wciąż jednak były zbyt drogie. Przetarg jeszcze raz powtórzono – z takim samym efektem.
Obecnie
trwa czwarte postępowanie, w tym trzecie po ograniczeniu zakresu prac. Obejmuje ono przeprowadzenie badań infrastruktury, wykonanie dokumentacji projektowej a następnie realizację robót. Prace mają zostać wykonane w ciągu 24 miesięcy, a jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena. Więcej na temat zakresu przetargu i zapisanych opcji
piszemy tutaj.
Kilka dni temu otwarto oferty, ale znów okazało się że są one powyżej budżetu zamawiającego. Założoną kwotę (165 mln zł brutto) znacznie przekracza nawet oferta złożona przez spółkę należącą do PKP PLK (PPM-T w konsorcjum z Intop i ZAT Gdynia) – opiewa ona na 251 mln zł brutto za zakres podstawowy. Najtańsza jest oferta konsorcjum z PUH Rajbud jako liderem – 183 mln zł brutto (230 mln zł z opcją). Oferty złożyły też: Track Tec Construction, Alusta, Budimex, Roverpol oraz konsorcjum SBM i Schweerbau. Odbędzie się jeszcze aukcja elektroniczna, które może przynieść obniżenie cen.
Przypominamy również o dużym
zamieszaniu związanym z komunikacją zastępczą wprowadzoną na tej linii jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac.