Stacja w Kutnie będzie gotowa dopiero w 2022 r., nieco wcześniej oddany zostanie do użytku drugi peron w Łowiczu. Po dwóch torach pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem bez odcinkowych ograniczeń pojedziemy zaś w czwartym kwartale przyszłego roku. Zarządca infrastruktury przedstawia aktualny harmonogram mocno opóźnionej inwestycji.
Trwa opóźniona modernizacja magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz, a więc pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Jeszcze w czerwcu zeszłego roku PKP PLK informowały, że
zakończy się ona w listopadzie 2021 r., co już oznaczało dziesięciomiesięczne przesunięcie terminu oddania inwestycji względem jej pierwotnego harmonogramu.
We wrześniu spółka przyznała, że roboty nie zakończą się w 2021 r. Teraz wiemy, że potrwają o kolejny rok dłużej.
Bezproblemowy przejazd dopiero pod koniec 2022 r. – Roboty na obszarze lokalnych centrów sterowania (LCS) Kutno i Łowicz zakończą się do końca 2022 r. – deklaruje teraz Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi, że na przesunięcie terminu wpływ miał zwiększony zakres robót na odcinkach Barłogi – Żychlin i Żychlin – Sochaczew. Niezbędna miała się okazać przebudowa podziemnych instalacji. M.in. na obszarze stacji Kutno i Łowicz trzeba było natomiast wzmocnić grunt. – Pozostajemy w stałym kontakcie z wykonawcą w celu optymalizacji robót – zapewnia nasz rozmówca.
Jednocześnie wskazuje on na postępy w robotach. W Kutnie, Łowiczu, Mysłakowie, Zosinowie oraz Niedźwiadzie Łowickiej otwarto już nowe perony (wszystkie lub część). Na odcinkach Bednary – Stara Wieś i Kutno – Kłodawa ruch prowadzony jest dwutorowo. – Wymiana torów i sieci trakcyjnej postępuje na szlakach Sochaczew – Bednary, Stara Wieś – Kutno – Krzewie oraz na stacjach w Kutnie i w Łowiczu – usłyszeliśmy w PKP PLK. W kolejnym etapie modernizacji wymieniany ma być drugi tor na odcinkach Sochaczew – Bednary i Kutno – Krzewie. Ruch po dwóch torach na całej trasie ma być zapewniony dopiero w czwartym kwartale 2022 r.
Stacja w Kutnie będzie gotowa za rok W Kutnie przebudowywane są dwa perony położone od strony budynku dworcowego (dwa znajdujące się w drugiej części stacji zostały już oddane do użytku), roboty trwają też w przejściu podziemnym. Infrastruktura pasażerska ma według aktualnych założeń zostać oddana do użytku w całości w drugim kwartale przyszłego roku. Wcześniej, bo do końca 2021 r. gotowy ma być przebudowywany peron nr 2 w Łowiczu. – W tym mieście kontynuowane są też prace na wiadukcie drogowym w ciągu ulic 3 Maja i Warszawskiej – relacjonuje rzecznik zarządcy infrastruktury. Teraz stawiane są kolejne podpory. Ta część kontraktu ma zostać zrealizowana na początku przyszłego roku.
– Inwestycja umożliwi dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego na linii będącej ważną częścią korytarza TEN-T Morze Północne – Bałtyk – przekonuje Mirosław Siemieniec. Mówi, że zwiększy się bezpieczeństwo i komfort, a podniesienie prędkości do 160 km/godz. na całym ciągu pozwoli na uruchamianie pociągów Warszawa – Poznań z czasem przejazdu ok. 2 godz. 20 min. Na to podróżni będą musieli jednak jeszcze sporo poczekać.