Po wielomiesięcznym okresie ograniczeń zlikwidowana zostanie nocna przerwa w ruchu kolejowym przez stację Kutno. Wpływ na ruch pasażerski będzie stosunkowo niewielki, ale pewne ułatwienia powinni odczuć przewoźnicy towarowi. Do zakończenia robót na modernizowanej magistrali E20 droga wciąż jest jednak daleka.
– Czerwcowa korekta rozkładu jazdy pociągów uwzględnia kontynuację modernizacji sieci kolejowej na terenie województwa łódzkiego – stwierdza Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jedną z największych inwestycji toczących się aktualnie w regionie jest opóźniona o ok. dwa lata modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem obejmująca obszary powstających lokalnych centrów sterowania (LCS) Kutno i Łowicz. Przedłużające się prace w węźle Kutno toczą się naprzód, ale wciąż odczuwalne są spore utrudnienia w ruchu.
Nocny pociąg TLK wrócił na swoją trasę
W samym Kutnie i na szlakach przyległych toczą się teraz głównie prace związane z nowym systemem sterowania ruchem. – Sukcesywnie uruchamiane są kolejne elementy nowoczesnego systemu komputerowego – relacjonuje nasz rozmówca (przed remontem wykorzystywano wciąż urządzenia mechaniczne). Prace toczyły się dotychczas głównie w nocy, co powodowało, że przez kilka godzin ruch na ważnym węźle był całkowicie wstrzymany. W najbliższych dniach ma się to zmienić.
– Nocna przerwa technologiczna będzie obowiązywać do 21 czerwca – zapowiada bowiem przedstawiciel PLK. Wpływ jej likwidacji na ruch pasażerski nie będzie wielki, bo nocny pociąg TLK Uznam z Warszawy do Szczecina i Świnoujścia wrócił na swoją podstawową trasę przez Łowicz i Kutno już w marcu. Operatorom łatwiej będzie natomiast planować pociągi wczesnoporanne i późnowieczorne. Koniec obowiązywania utrudnień to dobra wiadomość także dla przewoźników towarowych.
Zmiany na odcinku do Krzewia
Konfiguracja nowego systemu wiąże się z koniecznością czasowego wyłączenia samoczynnej blokady liniowej (ułatwia ona prowadzenie ruchu na obciążonych szlakach, w zautomatyzowany sposób blokując kolejne odcinki toru, gdy znajduje się na nich pociąg). W związku z tym pewne zmiany w rozkładzie jazdy są wprowadzane na odcinku Kutno – Krzewie. Korekty nie przekraczają jednak kilku minut. Po jednym torze pociągi kursują natomiast pomiędzy Kutnem a Ostrowami (kierunek Włocławek).
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom w tym kwartale nie zostanie uruchomione nowe lokalne centrum sterowania. Według aktualnych założeń stanie się to dopiero w trzecim kwartale, a LCS osiągnie pełną funkcjonalność do końca roku. – Obejmie on wtedy cały odcinek pomiędzy Żychlinem a Barłogami – zapowiada Rafał Wilgusiak.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.