Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
fot. Krzysztof Dzidek/PKP PLKStacja Skarżysko-Kamienna
Za około miesiąc przywrócony po kilkuletniej przerwie ma zostać ruch pociągów pomiędzy stacjami Dwikozy i Sandomierz. Zbliża się bowiem długo oczekiwany finał modernizacji świętokrzyskiego odcinka linii nr 25. Prace zakończą się z dużym opóźnieniem, ale kilka miesięcy wcześniej, niż zapowiadano latem.

Modernizacja linii nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz miała zakończyć się już ponad dwa lata temu. Termin otwarcia trasy był już jednak kilkakrotnie przekładany, a w lipcu tego roku Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że prace zostaną sfinalizowane dopiero w maju 2025 r. Wiemy już jednak, że pociągi powrócą na ostatni wciąż wyłączony z ruchu fragment Dwikozy – Sandomierz znacznie wcześniej.

Pociągi PKP IC pojadą w grudniu

– Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągi będą kursować na całym zmodernizowanym odcinku linii kolejowej nr 25 Skarżysko-Kamienna – Sandomierz – mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Oznacza to, że połączenia PKP Intercity z Warszawy do Rzeszowa przez Skarżysko i Sandomierz od połowy grudnia będą realizowane bez wprowadzania na części trasy autobusowej komunikacji zastępczej. Przywrócenie przewozów nie jest równoznaczne z zakończeniem wszystkich robót, te będą bowiem kontynuowane w 2025 r.

Zgodnie z przekazanym nam harmonogramem powinny się one zakończyć w pierwszym kwartale, a więc kilka miesięcy przed terminem wskazywanym niedawno przez MI. W ostatnim okresie realizacji kontraktu wykonawca ma prowadzić głównie prace okołotorowe. Znaczne opóźnienie finalizacji przedsięwzięcia nie wpłynie na wysokość otrzymanej przez PLK dotacji UE. – Środki unijne pochodzące z dofinansowania inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia zostały wykorzystane w całości do końca 2023 r. – tłumaczy przedstawiciel spółki.

Wszystkie kontrakty warte prawie 700 mln zł netto

Toczące się wciąż prace są zaś finansowane ze środków budżetowych. – Wartość wszystkich umów dla modernizacji linii nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz to niemal 677 mln zł netto – podsumowuje nasz rozmówca. Wykonawcą toczących się robót ostatniego etapu przedsięwzięcia jest konsorcjum Roverpol – Rover Infraestructuras.

– Wartość tej umowy to przeszło 120 mln zł – wskazuje Piotr Hamarnik. Docelowo po zmodernizowanej linii nr 25 będą kursować także pociągi regionalne ze Skarżyska do Sandomierza. Początkowo wszystkie kursy Polregio będą jednak, tak jak przed remontem, kończyć bieg w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Nie ma rozwoju portów bez kolei

Infrastruktura

PKP PLK: Nie ma rozwoju portów bez kolei

Roman Czubiński 12 listopada 2024

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Prawo i polityka

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Łukasz Malinowski 31 października 2024

PLK chcą elektryfikacji linii Rzeszów – Jasło

Infrastruktura

PLK chcą elektryfikacji linii Rzeszów – Jasło

Kasper Fiszer 28 października 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Nie ma rozwoju portów bez kolei

Infrastruktura

PKP PLK: Nie ma rozwoju portów bez kolei

Roman Czubiński 12 listopada 2024

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Prawo i polityka

Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO

Łukasz Malinowski 31 października 2024

PLK chcą elektryfikacji linii Rzeszów – Jasło

Infrastruktura

PLK chcą elektryfikacji linii Rzeszów – Jasło

Kasper Fiszer 28 października 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5