Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zmienione zostanie miejsce postoju pociągów dalekobieżnych w Mławie. Zamiast na stacji Mława pasażerowie będą mogli wsiąść do składów PKP Intercity na przystanku Mława Miasto. Za trzy miesiące rozpocznie się pilotaż tego rozwiązania.
W lutym tego roku Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało w odpowiedzi na interpelację poseł Pauliny Matysiak, że zamierza zmienić miejsce postoju dotowanych połączeń dalekobieżnych w Mławie. Pociągi jadące po linii nr 9 łączącej Warszawę Wschodnią z Gdańskiem Głównym miałyby zatrzymywać się nie jak dotychczas na historycznej stacji Mława, a na wybudowanym w latach 80. XX w. przystanku Mława Miasto. Utworzona w czasach carskich stacja jest bowiem znacznie oddalona od centrum miejscowości. To zresztą charakterystyczna cecha wielu obiektów zlokalizowanych w dawnym zaborze rosyjskim.
Kluczowym argumentem jest bliskość centrum
Teraz plan ten potwierdza PKP Intercity. – W rocznym rozkładzie jazdy 2024/2025 wprowadzono zmiany dotyczące postojów pociągów dalekobieżnych w Mławie. Zamiast na stacji Mława będą one zatrzymywać się na przystanku Mława Miasto – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy przewoźnika.
– Zmiana ta została wprowadzona pilotażowo – podkreśla nasz rozmówca. Operator połączeń kategorii IC i TLK będzie więc monitorować efekty przesunięcia miejsca zatrzymania i dopiero po kolejnych analizach podejmie decyzję o ewentualnym utrzymaniu nowego układu. Przedstawiciel PKP Intercity zauważa jednak, że lokalizacja przystanku Mława Miasto jest bardziej dogodna dla pasażerów.
Dłuższe perony wreszcie zostaną wykorzystane
Korekta ma być zresztą odpowiedzią na pojawiające się postulaty strony społecznej. O zmiany zgodnie z informacjami z początku roku zawnioskował też organizator przewozów, czyli Ministerstwo Infrastruktury. Dodajmy, że przy przystanku Miasto powstało w ostatnich latach centrum przesiadkowe, poprawi się więc skomunikowanie kolei z autobusową komunikacją lokalną.
Przez wiele lat na drodze do zatrzymywania pociągów dalekobieżnych w Mławie Mieście stała zbyt mała długość obu znajdujących się tam peronów. – Perony zostały wydłużone do 400 m, co pozwala obsługiwać nasze najdłuższe składy – zapewnia Maciej Dutkiewicz. Aktualnie perony są więc dłuższe niż te na stacji Mława, których długość nie przekracza 300 m. Inwestycja została przeprowadzona w 2023 r. Prace były finansowane z rządowego programu przystankowego na lata 2021 – 2025.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.