Partnerzy serwisu:
Pasażer

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju odpowiedziało na interpelacje posła Jacka Osucha w sprawie możliwości uruchomienia przez PKP Intercity połączenia w relacji Gliwice – Katowice – Olkusz – Tunel – Kozłów – Kielce – Włoszczowa – Warszawa.

– Z informacji uzyskanych od „PKP Intercity” S.A. wynika, że nie przewiduje uruchomienia pociągu pośpiesznego w relacji Gliwice – Warszawa przez Katowice, Olkusz, Tunel, Kozłów, Kielce i Włoszczową. Powodem takiego stanowiska spółki jest fakt, że na podstawie uzyskanych wyników przeprowadzonych symulacji i analiz czas przejazdu ze Śląska do Warszawy z wykorzystaniem częściowo trasy przez CMK i Kielce byłby z punktu widzenia zarówno pasażera, jak i przewoźnika nieatrakcyjny – odpowiedział na interpelacje posła Sławomir Żałobka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.

Ministerstwo nie dofinansuje takiego pociągu

– Minister jako organizator przewozów międzywojewódzkich realizowanych w ramach służby publicznej również nie planuje zamówienia i dofinansowania pociągu, który miałby kursować na w/w trasie. Pragnę wyjaśnić, że uruchamiania pociągu w w/w relacji nie przewiduje ani podpisana z „PKP Intercity umowa o świadczenie usług publicznych ani również „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym” – dodaje Sławomir Żałobka.

Za takie połączenia powinni odpowiadać marszałkowie

MIR tłumaczy dalej, że przewozy międzywojewódzkie spełniają rolę przewozów dalekobieżnych, których zadaniem jest połączenie regionów w obrębie kraju, a nie realizowanie przewozów w ramach województwa np. przez obsługę przewozów w ramach województw małopolskiego i świętokrzyskiego.

– Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o publicznym transporcie zbiorowym organizatorem przewozów o charakterze lokalnym jest samorząd województwa właściwego ze względu na zasięg terytorialny prowadzonych przewozów kolejowych a obsługa tych połączeń leży w gestii przewoźnika kolejowego, który realizuje takie połączenia otrzymując na powyższy cel środki z budżetu województwa. W tej sytuacji zarówno minister jak i marszałkowie jako organizatorzy przewozów każdy w zakresie swej właściwości dysponują środkami na dofinansowanie przewozów z własnych budżetów – informuje podsekretarz stanu w MIR.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR wspiera projekty PPP

Prawo i polityka

MIR wspiera projekty PPP

ew, Rynek Infrastruktury 06 lipca 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR wspiera projekty PPP

Prawo i polityka

MIR wspiera projekty PPP

ew, Rynek Infrastruktury 06 lipca 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5