Partnerzy serwisu:
Tabor

MIR: oczekujemy, że Alstom wywiąże się ze swoich zobowiązań wobec PKP IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
28-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
MIR: oczekujemy, że Alstom wywiąże się ze swoich zobowiązań wobec PKP IC
Piotr Popa, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że MIR przedstawił ambasadorowi Francji stanowisko polskiego rządu w sprawie problemu wokół kontraktu na dostarczenie przez Alstom 20 składów typu Pendolino dla PKP Intercity.

Jak poinformował „Puls Biznesu”, Alstom chce na razie przekazać pociągi homologowane tylko do prędkości 160 km/h. Na certyfikację wyższej prędkości na razie nie starczy czasu. Tymczasem już w maju producent ma, według umowy, przekazać PKP Intercity osiem pociągów z homologacją do prędkości 250 km/h. Marek Gawroński, rzecznik Alstomu, przyznał w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że producent chce przeprowadzić homologację dwuetapowo: najpierw miałaby być ona zgodna z krajowym systemem sygnalizacyjnym ograniczającym prędkość do 160 km/h, a następnie docelowo do 250 km/h.

Według słów Gawrońskiego, pierwsze osiem składów, które Alstom musi dostarczyć w maju 2014 r., będzie mogło jeździć z prędkością 160 km/h. Docelowo cały zamówiony tabor, czyli 20 pociągów, otrzyma homologację umożliwiającą rozwijanie prędkości 250 km/h. Producent deklaruje, że nastąpi to w IV kwartale 2014 r.

Jak pisze „PB”, producent może mieć nawet kłopot z uzyskaniem homologacji dla prędkości 160 km/h w maju, bo do dokumentów złożonych przez Alstom zastrzeżenia ma Urząd Transportu Kolejowego. PKP IC mogą nałożyć na Alstom karę 500 tys. euro miesięcznie za każdy skład, który nie będzie dostarczony zgodnie z warunkami zamówienia. Piotr Popa, rzecznik MIR, mówi w rozmowie z „RK”, że umowę z Alstomem należy respektować stanowczo. Identyczne stanowisko w tej sprawie zajmuje zarówno resort, jak i Intercity.

– PKP IC egzekwuje od producenta dostarczenie zamówionego produktu, w czasie i na warunkach określonych w umowie. Kontrakt podpisany z firmą Alstom, zobowiązuje producenta do przekazania pociągów posiadających homologację dopuszczającą eksploatację na terenie Polski z prędkością do 250 km/h. Inne działanie stanowiłoby istotne naruszenie warunków zamówienia. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju oczekuje, że producent wywiąże się ze spoczywających na nim obowiązków. Resort infrastruktury i rozwoju przedstawił wczoraj ambasadorowi Francji swoje stanowisko w tej sprawie – poinformował Piotr Popa.

Alstom jest holdingiem z kapitałem francuskim, jednak „polskie” Pendolino produkowane są w fabryce Alstomu we włoskim Savigliano. Podpisany w 2011 r. kontrakt na dostawę dwudziestu 7-członowych składów dla PKP IC jest wart 2,64 mld zł.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5