- Wskaźniki ekonomiczne i osiągnięcia jeśli chodzi o nakłady inwestycyjne wskazują na to, że formuła prawna, w jakiej działa PKP LHS, jest prawidłowa. Dlatego ministerstwo stara się, aby nie została ona zmieniona - stwierdziła dyrektor Jadwiga Stachowska z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej podczas konferencji „PKP LHS: Znaczący podmiot w sektorze transportu w regionie południowo-wschodniej Polski”.
- Dalszego rozwoju spółki upatrujemy w zwiększaniu jej udziału w Euroterminalu w Sławkowie. Jest on otwarty dla wszystkich podmiotów logistycznych, ale to podmiot działający na linii szerokotorowej i powinien być silnym gospodarzem w tym obszarze. Ponad 50 proc. przewozów PKP LHS to ruda żelaza. Spółka ma pewne ryzyko, jeśli chodzi o zmianę koniunktury. Jego zwiększenia upatrujemy poprzez większą dywersyfikację, choć w porównaniu z tym, co było 10 lat temu, jest znacząca poprawa - powiedziała Jadwiga Stachowska.
- Ponadto, spółka cały czas utrzymuje dodatni wynik finansowy, zwiększa masę przewożonych ładunków. Godne zauważenia jest też jej działalność inwestycyjna. Oczywiście, najważniejsza jest infrastruktura, co pozwoliło na zwiększenie przepustowości linii kolejowej. Być może za jakiś czas konieczne będzie stworzenie drugiej nitki szerokiego toru - zaznaczyła.
- LHS postrzegamy jako podmiot, który ugruntował swoją pozycję w przewozie ładunków między wschodem a zachodem, posiada dobrą strategię rozwoju i ma dobrą sytuację ekonomiczną. Życzymy spółce przynajmniej tak samo dobrych wyników działalności w kolejnych 10 latach - powiedziała dyrektor Stachowska.