Partnerzy serwisu:
Kadry

Ministerstwo ma już dwa departamenty kolei. Ale chwalić się nie chce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Ministerstwo ma już dwa departamenty kolei. Ale chwalić się nie chce
W Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju doszło do dużych zmian organizacyjnych w sektorze kolei. Teraz tą gałęzią zajmują się już dwa departamenty. Stanowisko dyrektora Departamentu Transportu Kolejowego zajął Przemysław Hofman.

Pierwsze informacje o zmianach w strukturze kolejowego departamentu Ministerstwa Infrastruktury i Transportu pojawiły się już w maju. Jednak biuro prasowe MIR aż do teraz je dementowało. W końcu zmiany zostały potwierdzone w biuletynie informacji publicznej urzędu, jednak ministerstwo dalej jest bardzo ostrożne, jeśli chodzi o informowanie o nich.

W wyniku zmian, z Departamentu Transportu Kolejowego wydzielono Departament Rozwoju Kolei. Na jego czele stanął dotychczasowy szef całego pionu kolejowego, Tomasz Warsza w randze radcy ministra. Jego miejsce na stanowisku dyrektora DTK zajął Przemysław Hofman.

Nowy dyrektor to absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, a następnie Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej. W działalności zawodowej zajmował się wdrażaniem projektów informatycznych w Policji, a od stycznia 2013 roku miał stanowisko dyrektora projektu w obszarze nieruchomości PKP SA.  

– Celem  rozdzielenia  kompetencji  w  obszarze  transportu kolejowego na dwa departamenty  jest  wzmocnienie  zarówno bieżącej działalności operacyjnej, jak i długofalowej działalności strategicznej. W kompetencjach Departamentu Rozwoju  Kolei  leżą  m.in.  zadania  dotyczące  planowania  rozwoju  kolei (identyfikowanie  priorytetów, opracowywanie założeń polityki inwestycyjnej dla   okresu   2014-2020,  formułowanie  koncepcji  rozwoju  poszczególnych segmentów rynku, przygotowywanie dokumentów programowych) – poinformowało nas lakonicznie ministerstwo.

Jak czytamy na stronie ministerstwa, nowy Departament Rozwoju Kolei „odpowiada za wykonywanie zadań w zakresie programowania i wdrażania zmian systemowych w obszarze rynku kolejowego”. Do jego zadań należy:

  • identyfikowanie priorytetów narodowej polityki kolejowej na podstawie polityki transportowej państwa, w tym opracowanie i aktualizacja Master Planu dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku wraz z określeniem zasad i trybu monitorowania jego realizacji;
  • formułowanie koncepcji rozwoju poszczególnych segmentów rynku przewozów pasażerskich i towarowych, w tym intermodalnych wykonywanych w kolejowym transporcie towarów, wraz ze sporządzaniem niezbędnych analiz i rekomendacji, w szczególności w zakresie restrukturyzacji rynku tych przewozów;
  • planowanie zasad oraz zakresu wykonywanej obsługi w obszarze przewozów kolejowych organizowanych przez ministra właściwego do spraw transportu;
  • udział w realizacji zadań związanych z wykonywaniem polityki unijnej dotyczącej ochrony środowiska, w tym emisyjnością transportu kolejowego oraz zmniejszeniem negatywnego wpływu transportu kolejowego na zmiany klimatu;
  • opracowywanie założeń i kierunków realizacji polityki inwestycyjnej dotyczącej rozwoju infrastruktury kolejowej, w tym opracowanie i aktualizacja Krajowego Programu Kolejowego wraz z określeniem zasad i trybu monitorowania jego realizacji;
  • udział w tworzeniu rekomendacji i opinii w odniesieniu do zasad rozwoju transeuropejskich sieci transportowych w transporcie kolejowym.

Natomiast w zadaniach Departamentu Transportu Kolejowego pozostał nadzór nad Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego, Instytutem Kolejnictwa i Transportowym Dozorem Technicznym w Warszawie (w zakresie dotyczącym kolejnictwa), a także:

  • realizacja działań w zakresie poprawy stanu infrastruktury kolejowej i taboru kolejowego, w tym infrastrukturalnych inwestycji kolejowych oraz w zakresie dostosowania kolei do wymaganych standardów krajowych i Unii Europejskiej, a także związanych z monitorowaniem inwestycji infrastrukturalnych;
  • nadzór, w zakresie nadzoru właścicielskiego nad spółkami Grupy PKP oraz korporacyjnego i administracyjnego nad spółkami PKP S.A. i PKP PLK S.A.;
  • prowadzenie spraw związanych z:
  • techniką kolejową i bezpieczeństwem na kolei,
  • przewozami pasażerskimi, w tym w zakresie nakładania kar pieniężnych na operatorów lub przewoźników.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5