Temat obecności pociągów ED161 Dart na połączeniu nocnym z Białegostoku do Jeleniej Góry doczekał się reakcji posłów, którzy mieli okazję z niego korzystać. Ministerstwo Infrastruktury nie widzi jednak problemu w zestawianiu nocnych pociągów z ezt.
Posłanka Małgorzata Sekuła-Szmajdzińska zwracała uwagę na dramatyczne warunki podróży w pociągu z mównicy sejmowej. Zwracała uwagę na pasażerów, którzy w porze nocnej kładą się na podłogach pociągu, m.in. w przestrzeni dla osób niepełnosprawnych, aby móc zasnąć w pozycji leżącej. Rzeczywiście ma to miejsce.
W składzie pociągu nie ma wagonów z przedziałami i brak jest wagonu z miejscami do leżenia czy wagonu sypialnego. Skład, jaki obsługuje tę trasę, jest niekomfortowy dla podróżnych, gdyż przez całą podroż pasażer zdany jest na pełne oświetlenie wagonów. Dyskomfort nocnej podróży jest mocno krytykowany przez podróżnych zwracających uwagę na fakt, że poprzednie składy tego pociągu stwarzały większy komfort – zaznacza posłanka i dodaje, że w pociągu przez całą noc światło świeci w oczy pasażerom, utrudniając sen. Mimo to nadzorujące PKP Intercity Ministerstwo Infrastruktury problemu zdaje się nie zauważać.
– Wyjaśniam, że od grudnia 2017 r. obsługa pociągu relacji Białystok przez Warszawę do Jeleniej Góry (poc. „Karkonosze”) realizowana jest przez nowoczesny elektryczny zespół trakcyjny ED161 Dart. Przez pierwsze pół roku skład ten uruchamiany był pilotażowo i w ocenie organizatora przewozów oraz przewoźnika, sprawdził się. Zmiana zestawienia pociągu początkowo wzbudzała kontrowersje, ze względu na rozwiązanie niestosowane do tej pory, jednakże ostatecznie spotkało się ono z uznaniem większości podróżnych, związanym z pozytywnym wpływem na ich poczucie bezpieczeństwa w porze nocnej. Zaznaczam także, że pociąg ten cieszy się zadowalającą frekwencją – napisał w odpowiedzi na interpelację wiceminister Andrzej Bittel.
Z dalszej części wypowiedzi można jednak wnioskować, że przyczyną, dla której skład „Karkonoszy” zestawiany jest z elektrycznych zespołów trakcyjnych, jest brak należytej liczby wagonów, które można by wysłać z lokomotywą w trasę. – Informuję, że w przypadku poprawy sytuacji taborowej operatora w zakresie pozyskania m.in. taboru do obsługi połączeń nocnych, możliwe będzie rozpatrzenie kursowania przedmiotowego pociągu zestawionego z wagonów klasycznych – wyjaśnił Andrzej Bittel.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.